Kepentingan Mengambil Supplemen Pada Masa Kini

Kenapa Perlu Ambil Supplemen?

Seperti yang pernah saya kongsikan dulu-dulu, hari ni saya hendak share isu kenapakah kita perlu mengambil supplemen?

Jika ditanya pada setiap individu, kita akan menerima pelbagai jawapan yang menarik. Saya dulu tak mahu makan supplemen sebab saya rasa supplemen ini mahal harganya. Sampai satu tahap, fikiran saya langsung tak mahu berfikir tentang perlunya mengambil supplemen. 

Tapi itulah, apabila usia semakin meningkat, memang sangat-sangat terasa perbezaan pada sistem tubuh berbanding ketika pada zaman muda-muda dulu. Badan memerlukan sokongan tambahan kerana beberapa faktor:


1. Kita sering terdedah kepada persekitaran yang tercemar 











2. Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien 
















3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas atau tercemar














4. Mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat














5. Kebanyakan kita makan mengikut selera rasa dan menjurus kepada kehidupan yang tidak sihat dan kegemukan

















6. Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan





7. Kehilangan nutrien di dalam makanan














Oleh sebab faktor-faktor di atas, maka tubuh badan kita memerlukan sokongan tambahan. Pengambilan supplemen boleh dipilih mengikut kesesuaian daya tahan tubuh masing-masing. Kekurangan nutrien di dalam badan tanpa sokongan supplemen menyebabkan terjadinya:
  • Penuaan pramatang
  • Kelesuan tubuh
  • Mudah mendapat penyakit dan jangkitan (sistem imun rendah)
  • Keguguran rambut
  • Osteoporosis
  • Kulit bermasalah
serta banyak lagi gangguan kepada sistem tubuh badan.

Supplemen Shaklee menyediakan berbagai-bagai jenis supplemen sesuai dengan kehendak tubuh badan dan bajet yang diperuntukkan. 

Boleh saya katakan disini, sebenarnya supplemen Shaklee tidak mahal pun. Kalau nak enjoy supplemen dengan harga yang lebih murah, maka lebih elok berdaftar sebagai ahli terus :) Bagaimana untuk berdaftar? Serahkan kepada saya dan saya akan tunjukkan satu per satu. Apa pun, langkah pertama yang penting ialah hubungi saya. Jangan malu-malu :)

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 016-2364796
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
0 Komentar