Menguruskan Badan Dengan Cinch Shake!

Apabila badan berisi atau gempal, keadaan ini mengundang kepada pelbagai masalah. Antaranya ialah sukar untuk mengandung, pergerakan yang agak perlahan, risiko untuk mendapat penyakit adalah lebih tinggi, dan banyak lagi.



Banyak juga supplemen Shaklee yang membantu untuk menguruskan badan. Terdapat dua jenis supplemen yang membantu menguruskan badan iaitu dalam bentuk biji atau pun dalam bentuk bancuhan untuk diminum. 

Sebelum ini, saya ada menulis tentang supplemen dalam bentuk biji yang boleh diambil untuk menguruskan badan iaitu Alfalfa Complex, Lecithin, Omega Guard, Herb-Lax dan sebagainya. Hari ini, mari kita bersembang pasal ahli keluarga Cinch.

Sebelum saya menyentuh tentang keberkesanan apa sahaja supplemen yang diambil untuk menguruskan badan, ingin saya tekankan bahawa aktiviti riadah dan bersenam yang konsisten TETAP diperlukan. Barulah efektif proses menguruskan badan anda :)

Back to our discussion, keluarga Cinch ni terdiri daripada:
- Cinch Shake Mix yang terdiri daripada 3 perisa iaitu Caffe Latte, Chocolate dan Vanilla.
- Cinch Energy Tea Mix



Kebanyakan proses menguruskan badan menyebabkan kita kehilangan lemak dan otot. Apabila kita kehilangan otot, maka hilanglah keupayaan untuk membakar lemak dan ini akan merendahkan kadar metabolisme kita.

OTOT = METABOLISME

Katakan pada suatu tahap, kita sudah mencapai berat badan yang diingini, badan kita sebenarnya masih mempunyai banyak lemak, kerana proses menguruskan badan sebelum itu, telah membuang otot dan lemak. 

Oleh itu, apabila telah hilang otot, kita akan mengalami kesukaran membakar kalori seperti sediakala. Kesannya, berat badan kita akan bertambah-tambah... kitaran ini, akan berulang jika anda ingin memulakan sekali lagi proses menguruskan badan. Kesan ini dinamakan kesan yoyo.

Dengan mengamalkan Cinch Shake yang mengandungi Leucine, kita akan melalui proses pembuangan lemak dan bukan otot. Oleh itu, metabolisme badan kita dapat bekerja untuk membakar kalori di dalam badan. Di samping itu, Cinch Energy Tea Mix pula akan membantu dalam meningkatkan lagi metabolisme serta memberi tenaga yang berpanjangan, InsyaAllah. Memang best :)



Anda berminat untuk mengetahui lebih lagi? Jangan malu-malu untuk menghubungi saya di 012-5538628. InsyaAllah, saya akan membantu anda dengan panduan pemakanan supplemen yang betul untuk masalah yang dihadapi. Sesungguhnya kita berikhtiar, selebihnya pulangkan balik kepada Allah :)

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy
Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek

Previous
Next Post »
1 Komentar