Tumpah Darah Selepas Bersalin

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca-pembaca budiman semua :) Hari ni nak citer pasal tumpah darah selepas bersalin. 



Baru-baru ini saya berjumpa dengan sahabat saya. Lama tak berjumpa, banyak juga yang dibualkan. Kata sahabat saya, adiknya telah mengalami tumpah darah selepas 9 hari melahirkan anak. Saya pernah dengar juga pasal tumpah darah ni.. tapi tak dapat nak membayangkan bagaimana seriusnya perkara itu.

Kata kawan saya lagi, teruknya tumpah darah itu, apabila seluruh lantai di bilik air itu dipenuhi dengan darah yang sangat banyak... darah keluar macam paip pecah.... bayangkan siapa yang pernah pecah air tuban sebelum masuk labour room, di mana air tuban keluar tanpa henti, tidak dapat dibendung, begitu jugalah dengan situasi tumpah darah yang terjadi.

Alhamdulillah, ambulans datang tepat pada masanya dan syukur semuanya selamat. Kata sahabat saya lagi, tumpah darah itu terjadi kerana rahim tidak mengecut dengan betul.

Itu adalah antara sebab-sebab tumpah darah yang selalu terjadi. Selain itu, terdapat beberapa faktor lagi yang menyebabkan terjadinya tumpah darah iaitu:
- Bahan-bahan asing tertinggal di dalam rahim seperti cebisan uri, selaput yang membaluti bayi, darah beku, etc.
- Jangkitan kuman pada rahim.
- Sakit bersalin yang terlalu lama.

Kesan tumpah darah ini sangat bahaya sebenarnya. Ibu-ibu yang mengalaminya berisiko untuk kehilangan nyawa disebabkan kes tumpah darah kerana kehilangan darah yang terlalu banyak. 

Boleh baca pengalaman seorang sahabat yang mengalaminya sendiri di SINI. Syukur kerana HB yang baik, maka kesannya yang tidak diingini dapat dikurangkan.

Jika anda semasa di awal kehamilan mengalami HB yang rendah, eloklah berikhtiar supaya HB anda cantik untuk mengelakkan sebarang komplikasi semasa proses bersalin.

Anda boleh amalkan Set Mengandung Shaklee yang mengandungi kesemua keperluan nutrisi semasa mengandung untuk kesihatan anda dan bayi. Alhamdulillah kisah sahabat kita seperti di link yang dilampirkan itu mengamalkan ESP, Mealshakes dan Omega Guard semasa mengandung. ternyata ketiga-tiga supplemen ini memang sangat baik untuk kesihatan. Untuk maklumat lanjut tentang Set Mengandung Shaklee, anda boleh klik di SINI.

Jangan lepaskan peluang beberapa hari lagi promosi ESP beli 6 canister dan percuma satu canister akan berakhir 4 hari lagi. Begitu juga dengan Mealshakes, beli 3 canister, anda akan mendapat percuma satu canister juga akan berakhir pada penghujung Oktober ini. Yang best lagi, pembelian promosi ESP ini akan membolehkan anda mendapat keahlian PERCUMA Shaklee dan Cash Back pada bulan hadapan :)

Rebutlah peluang sekarang, lebih-lebih lagi bagi anda-anda yang sedang menantikan kelahiran cahaya mata. Memang sangat sesuai diambil semasa mengandung dan semasa berpantang. Apa-apa anda boleh hubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek 
Previous
Next Post »
5 Komentar
This comment has been removed by the author. - Hapus