Bersyukur Sekecil-Kecil Perkara

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Hari ni terasa nak update pasal bersyukur... Kadangkala kita terlupa untuk bersyukur sekecil-kecil perkara yang terjadi. 

Haha... saya pun terlupa.. Allah ingatkan dengan kumpulan #bulatangembirakita daripada kumpulan Shaklee saya.. Syukur sangat join Shaklee dan ada adik beradik yang selalu ingat mengingatkan :)

Dalam kesibukan menempuh kehidupan seharian, yang selalunya asyik rushing je... kita terlupa dan terlalai. Kalau nak bersyukur, asyik nak perkara-perkara yang besar aje... Padahal kita tak teringat langsung perkara-perkara kecil yang baik yang terjadi kepada kita... Lantas di mana rasa syukurnya...??? 

Lain pula yang terjadi... kita mula mengeluh dan komplen pagi-pagi lagi yang hari ni tak bestla.. jalan jem, bawa kereta kena honk la.. sakit hati la.. nak kata, semuanya bermula dengan sesuatu yang tidak baiklah... dan macam-macam lagi... Allahuakhbar... banyak-banyakkan beristighfar. 

Fikirkanlah, bangun pagi, dalam keadaan sihat... menarik nafas dengan oksigen percuma Allah bagi, takkah itu satu perkara yang wajib kita bersyukur setiap hari?



Lebih banyak kita bersyukur, lebih banyak lagi Allah akan beri. Jangan fikir rezeki hanya datang dalam bentuk wang ringgit. Rezeki datang dalam pelbagai bentuk... kesihatan... kegembiraan... kasih sayang... jangan sesekali kita lupa... Lebih banyak bersyukur..lebih banyak kita menjemput rezeki dalam kehidupan kita.

Jom layan video-video orang-orang yang rasa sangat bersyukur dengan perkara-perkara yang terjadi ke atas mereka:



Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.



Dia Peer Counselor Laktasi, Tapi Masih Buat INI from iReach HD on Vimeo.



Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.


Ini je kot celoteh ringkas di petang hari... Hehehe... harap-harap dapat mengingatkan kita yang terlupa... Ingat, bersyukurlah dengan sekecil-kecil perkara yang kita alami. Kalau yang besar tu... bersyukurlah kita bawa kereta.. kita selamat sampai ke destinasi... Renung-renungkan orang yang tidak sempat sampai untuk berada di sisi orang-orang yang tersayang kerana telah dijemput Allah... Allahuakhbar..

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ WeChat/ Viber: 012-5538628
Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek 

Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Memang betul, kadang2 kita terlupa. Sebagai insan biasa, ingat mengingati adalah perlu.

Balas
avatar

Terima kasih Syida, betul... selalu kita harap yang besar je nak bersyukur..sedangkan sekecil-kecil perkara harus disyukuri tapi kita selalu terlupa...

Balas