Hilangkan nappy rash atau ruam lampin dengan selamat

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca-pembaca sekalian... Apa khabar :) Harap semua pembaca sihat-sihat selalu.... Hari ni nak berkongsi cerita pasal nappy rash atau ruam lampin yang selalu dialami oleh bayi. Mesti ibu-ibu nak hilangkan nappy rash atau ruam lampin dengan selamat dan tanpa menggunakan bahan-bahan kimia atau steroid kan...Kali ini saya nak berkongsi cerita saya...

Baru-baru ni, baby saya mengalami cirit-birit yang agak kerap... Dalam sehari mungkin 4 atau 5 kali saya terpaksa menukar pampers. Apabila sudah beberapa hari mengalami cirit-birit, saya lihat punggung baby saya dah mula menjadi kemerah-merahan... Risaula si manja kesakitan kan... nampaknya nappy rash atau ruam lampin nak mengacau si manja saya...

Kat rumah saya ade krim untuk nappy rash yang diperoleh secara percuma semasa menjalani pemeriksaan kehamilan.. Tapi saya lebih suka nak pakai krim serba guna Herbal Blend dari Shaklee ni... Krim yang memang saya yakin bebas bahan kimia dan organik.. .. Jadi semasa menukar pampers selepas baby saya cirit, saya akan bilaskan dulu dengan air bersih. Saya tak nak pakai wet tissue aje.. melekit rasanya kulit baby. Selepas itu, saya sapu krim Herbal Blend di tempat-tempat yang kemerah-merahan... Beberapa kali juga saya sapu selepas menukar pampers.... Alhamdulillah.. Keesokan harinya.... hilang sudah merah-merah di punggung baby saya.... :) Lega rasa...

Pengalaman saya dengan anak pertama dulu.... saya terpaksa pakai bermacam-macam krim yang saya sendiri tak pasti kandungan krim tersebut... Tapi kali ini... Alhamdulillah dengan keizinan Allah.... dengan mudah, memang hilang nappy rash tu... Krim Herbal Blend ni memang banyak sangat kebaikannya... Selain daripada untuk merawat ruam lampin, orang dewasa atau kanak-kanak juga boleh menggunakannya jika mengalami masalah gatal-gatal atau ruam di kulit. Nama pun "serbaguna" kan :)


Bagi ibu-ibu yang mencari-cari krim Herbal Blend ni, bolehlah menghubungi saya di 012-5538628. InsyaAllah, krim ni memang lembut untuk kulit dan sangat membantu ibu-ibu dalam menghadapi pelbagai keadaan anak-anak.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


ID: 1112978
Kind Hearty Enterprise

Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC

COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

Setiap rumah yg ada baby wajib standby herbal blend ni kat rumah..

Balas