Penyakit-Penyakit STD Jangan Dipandang Ringan

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Maafkan saya ye... dua tiga hari ni, topik yang saya tulis agak berat. Tapi saya fikir, sayang sangat kalau saya tak share, apabila saya mungkin dapat membantu orang-orang di luar sana yang memerlukan. Kali ini, saya nak tulis pasal penyakit-penyakit STD (Sexual Transmitted Disease). Ini juga bermaksud, penyakit ini berjangkit semasa hubungan seksual. Penyakit-penyakit STD jangan dipandang ringan. 

Ada penghidap STD ini sebenarnya tak tahu pun dia menghidapinya sebab tiada apa-apa simptom. Tapi walaupun tiada apa-apa simptom, penyakit STD ini masih boleh berjangkit kepada pasangan.



Kebanyakan penghidap STD mungkin malu nak ke depan untuk mendapatkan rawatan yang sesuai. Saya faham, ada segelintir masyarakat memandang serong pada golongan yang menghidap penyakit-penyakit ini. Bagi saya, kenapa harus kita memandang serong pada mereka. Di akhir nanti, hanya Allah yang berhak  menentukan pengakhiran hidup kita.

Terdapat beberapa jenis penyakit-penyakit STD:
  • Chlamydia
  • Gonorrhoea
  • Herpes
  • Syphilis
  • Hepatitis B
  • Human Papillomavirus (HPV)
  • Trichomoniasis
  • HIV
Ada beberapa lagi yang tidak dinyatakan di sini. Kebanyakan penyakit-penyakit STD disebabkan oleh jangkitan bakteria ataupun virus. Secara amnya, ada penyakit STD yang boleh diubati dan dihilangkan terus daripada tubuh pesakit, ada penyakit STD yang boleh membawa kematian, ada penyakit STD yang tidak membawa kematian, tetapi virus tersebut akan berada di dalam badan pesakit selama-lamanya.

Yang penting, apabila sudah mendapat salah satu penyakit STD, sistem pertahanan badan hendaklah dipastikan sentiasa berada dalam keadaan tiptop. Konsepnya senang, kalau sistem imun dan pertahanan badan kuat, maka badan kita akan mengalahkan gangguan virus dan bakteria tersebut. Jika badan berada dalam keadaan lemah, maka bakteria dan virus tersebut akan menang.

Selain daripada mengambil ubat-ubatan yang dicadangkan oleh pakar perubatan untuk merawat penyakit-penyakit STD ini, beberapa supplemen Shaklee juga amat bagus untuk membantu memberi kekuatan kepada sistem imun dan pertahanan badan. Supplemen-supplemen tersebut ialah:
  • Vivix
  • Nutriferon
Gabungan kedua-dua supplemen ini akan memberi kekuatan kepada sel-sel di dalam badan untuk melawan serangan dan jangkitan virus dan bakteria. Selain itu, sel-sel yang rosak akan diperbaiki dan supplemen-supplemen ini akan membantu memberi tenaga kepada sel-sel di dalam badan.


Berita baiknya, pada bulan February 2016 ini, Shaklee mengadakan promosi Nutriferon iaitu beli 6 kotak dan percuma sekotak (dalam setiap kotak ada 30 sachet). Harga retail bagi Nutriferon ialah RM181.25. Tetapi semasa promosi ni, anda boleh dapat diskaun hebat lagi.

Anda juga boleh berjimat dengan Vivix. Promosi YES pack Vivix, iaitu beli dua botol terus akan membolehkan anda jimat 5% daripada harga ahli Shaklee sendiri, mendapat keahlian Shaklee yang bernilai RM80 secara percuma serta cash back pada bulan hadapan. 

Apa-apa, jangan malu dan segan untuk menghubungi saya di 012-5538628.

Diana
SID: 1112978

Rujukan:


Previous
Next Post »
0 Komentar