Bersarapan dengan makanan atau minuman yang rendah indeks glisemik

Assalamualaikum dan salam sejahtera :) Tengah melayan citer Abraham Lincoln: Vampire Hunter. One of my favourite movie. Tahu tak.... ni dah kali ketiga saya melihat movie ni.. Pertama di panggung wayang, yang kedua masa saya pregnant baru-baru ni (ajaibnya masa tu minda saya terdetik nak tengok citer ni, tiba-tiba dah ada.. pukul 12 malam pulak tu). Then yang ketiga sekarang... Still I'm loving it... hahaha...

Ehhhh... haha teriklan pulak.. Sebenarnya nak iklan benda lain... heeee... jangan marah... Nak citer pasal ESP sebenarnya. Memandangkan bulan ini bulan promosi ESP, tak salah rasanya saya menceritakan sendiri pengalaman saya mengamalkan sendiri ESP.

Dalam Fanpage saya Hearty . Love . Healthy ada saya ceritakan juga hari tu. Begini cerita saya dengan ESP... Chewaahhh macam skandal... :)

Saya mula mengamalkan ESP dua tahun lepas... Boleh kata the exact month saya join menjadi ahli Shaklee. Masa tu pun memang promosi beli 6 canister percuma satu canister lagi. Tapi saya beli harga ahli yang tiada promosi kerana belum faham macam mana ahli nak mendapatkan diskaun hebat...

Bagus sebenarnya minum ESP ni. Saya minum di pagi hari untuk cover kelaparan di pagi hari... Heee... ESP ni rendah indeks glisemik, yang bermakna apabila kita minum ESP, tenaga yang diperoleh daripada minum ESP akan dilepaskan secara perlahan-lahan. Kesannya kita akan rasa lapar lewat sikit dari biasa...heeee...

Saya continue mengambil ESP untuk tenaga dan kecantikan kulit. Heee... InsyaAllah kulit akan lebih gebu dan parut-parut jerawat akan pudar. Masa mengandung pun saya terus mengambil ESP. ESP baik untuk ibu-ibu yang hamil. Ye la, masa mengandungkan selalu rasa tak larat kan.... ESP sangat membantu tau... at least ibu-ibu lebih bertenaga, lapar pun kurang.

Badan kita sebenarnya kekurangan protein. Baru-baru ini saya check berat badan dan body fat percentage dengan mesin karada tu... Heee... Rupanya badan masih kekurangan protein, walaupun hari-hari kita makan ayam, ikan, daging dan sebagainya... Sebenarnya, banyak nutrisi akan musnah apabila dimasak. Tu yang perlu untuk kita masukkan ESP ke dalam diet seharian kita... Lagi pun, ESP kaya dengan kalsium :)

Tak perlulah saya menyentuh bab menyusu. Ramai dah merasai kebaikan mengambil ESP semasa menyusu badan. Dengan teknik penyusuan yang betul, ESP juga membantu mempertingkatkan pengeluaran susu. Plus, susu kelihatan lebih pekat...

Sementara ESP tengah promosi ni, saya cadangkan amalkanlah ESP. Protein sangat penting untuk keperluan badan baik untuk lelaki mahupun wanita.

Anda nak ESP? Nak dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dan cara makan ESP dengan betul? Hubungi 012-5538628.

Terima kasih.

Diana


Tel: 012-5538628

SID: 1112978



Previous
Next Post »
1 Komentar