Kenapa bila makan Shaklee jerawat semakin banyak keluar?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua yang dikasihi sekalian :) Hari ni tetiba terasa nak share pasal isu di atas. Ramai yang mengadu, bila makan Shaklee, jerawat semakin banyak keluar....

Ok, mari kita kupaskan satu per satu isunya... Contohnya Set Kulit Cantik Shaklee yang terdiri daripada Vitamin C, Vitamin E, ESP dan Vitamin B. Ada juga yang ambil GLA Complex.. Apabila dah beli, anda pun start makan vitamin-vitamin tersebut dengan harapan untuk mendapat kulit yang bebas jerawat, kulit yang semakin bersih, halus dan licin...

Tapikan, apabila dah makan set kulit cantik Shaklee ni, kulit jadi tak cantik pulak.... Bila dah seminggu konsisten makan, jerawat-jerawat halus... ada juga jerawat besar tersesat mula keluar... Eeeeeee geramnyaaaaaa... Kulitku yang asalnya tidak berjerawat tiba-tiba berjerawat. GERAM!!!! Habis rosak kulit aku :(



Sabar... sabar cik adik.... Jangan marah-marah... nanti makin banyak jerawat keluar. Gini nak citer.... Sebelum makan Shaklee, kulit mungkin ok-ok... adalah jerawat sikit-sikit tapi idaklah teruk sangat... Tapi apabila dah start makan Shaklee, ehhhh makin teruk pula jadinya... Kenapa? Taknaklah sambung makan... nanti habis kulitku...

Apabila keluar jerawat, itu petanda vitamin-vitamin yang sedang anda makan itu sedang bertindak balas dengan tubuh anda. Vitamin-vitamin Shaklee adalah vitamin semulajadi yang bebas daripada bahan kimia... Jadi jangan risau, tu bukan chemical reaction... Itu dipanggil healing crisis. Apakah itu HEALING CRISIS?

Badan manusia memang berbeza-beza.. Siapa yang selalu menjaga pemakanan, banyak makan sayur dan buah-buahan terutamanya hasil organik, kurang makan yang berlemak dan berminyak, kemungkinan besar tidak akan mengalami healing crisis. Kalau ada pun mungkin tak obvious sangat.

Tapi, bagi yang selalu makan fast food, makanan yang berminyak dan berlemak, kurang makan buah-buahan dan sayur-sayuran, kemungkinan besar anda akan mengalami healing crisis yang agak dahsyat juga.... Tapi jangan risau... Itu petanda yang baik. Kenapa? 

Healing Crisis menandakan bahawa badan anda sedang menyahkan segala toksin yang berada di dalam badan. Apabila toksin-toksin ini telah disingkirkan, barulah nutrisi-nutrisi daripada vitamin-vitamin yang diambil ini akan mula melakukan pembaikian terhadap kulit anda.

Yang penting, kalau jerawat-jerawat tu keluar, jangan stop. Biarkan vitamin-vitamin tu buat kerja dia... Teruskan makan dengan konsisten, InsyaAllah, kulit akan semakin bersih, jerawat pun dah malu nak keluar, parut-parut akan hilang bila ambil ESP dan lama-lama, bersih, licin dan gebu la kulit anda :) InsyaAllah.

Yang penting, saaaabarrrrr... Tiada perkara yang boleh jadi sekelip mata... Kalau jadi sekelip mata tu, tak ke rasa menakutkan... Apa yang ada sampai cepat sangat kesannya kan?

Itulah ceritanya... Jadi jangan bimbang.... Biar vitamin-vitamin tu bersihkan dulu toksin-toksin yang ada.. Kita pun taknak toksin-toksin banyak dalam badan... Hilang toksin, bermakna badan kita juga lebih sihat dan kesannya akan kelihatan pada kulit dan wajah kita :)

Haaaa... mai sapa nak beli Set Kulit cantik Shaklee, boleh hubungi saya di 012-5538628 :)

Terima kasih.

Diana
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar