Pencuci semulajadi yang selamat untuk orang ada masalah ekzema

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Baru-baru ni saya tulis entri berkenaan perbezaan penyakit Psoriasis dan Ekzema. InsyaAllah da faham serba sedikit pasal Psoriasis dan ekzema ni... Kebanyakan ekzema tercetus daripada penggunaan sabun basuh pinggan, sabun basuh baju. dan banyak lagi. 


Ekzema di tangan sangat menyakitkan terutamanya apabila bersentuh dengan 
air dan sabun.


Hari ini, kita nak cerita pasal pencuci semulajadi yang selamat untuk orang yang ada masalah ekzema. Selalunya, ekzema ini terjadi semasa bayi lagi. Faktor-faktor pencetus ekzema pada bayi mungkin daripada bahan kimia daripada lampin pakai buang atau pun bahan pencuci yang digunakan ke atas pakaian bayi tersebut. Memang sesetengah bayi mempunyai kulit yang sangat sensitif.

Walaupun kebanyakan bayi akan membesar dan pulih daripada masalah ekzema, sesetengah individu tersebut mungkin akan masih akan mengalami masalah ekzema, terutamanya apabila terkena dengan bahan-bahan yang mencetuskan ekzema seperti sabun. Oleh itu, penyelesaian yang terbaik adalah dengan menggunakan bahan-bahan pencuci yang berdasarkan sumber semulajadi dan bebas bahan kimia.


Berdasarkan gambar di atas, Shaklee mempunyai rangkaian produk pencuci yang selamat dan bebas bahan kimia. Rangkaian pencuci Shaklee yang dikenali sebagai Get Clean, merangkumi:
  • Bahan pencuci serbaguna - Basic H
  • Fresh Laundry Concentrate untuk mencuci pakaian
  • Soft Laundry Concentrate yang berfungsi sebagai pelembut pakaian
  • Dish Wash Concentrate untuk mencuci pinggan mangkuk
Bahan-bahan pencuci ini merangkumi keperluan seharian kita. Kalau nak mop lantai atau membersihkan kawasan dapur, tingkap dan sebagainya, boleh gunakan Basic H. Kalau nak basuh baju, boleh pakai Fresh Laundry Concentrate dan kalau nak basuh pinggan, pakailah Dish Wash Concentrate.

Penggunaan bahan-bahan ini tidak memerlukan kuantiti yang banyak. Sedikit sahaja sudah cukup memberi kesan yang memberangsangkan :)

Saya sendiri sudah merasakan kebaikan Basic H. Celah-celah lantai mozek yang hitam bertukar menjadi putih dan bersih setelah dicuci dengan Basic H.

Lantai siap berkilat-kilat lagi, sangat puas hati, selamat untuk bayi merangkak-rangkak.

Selain itu, nak basuh pinggan mangkuk, periuk yang belakangnya hitam pun boleh. Haaa macam periuk saya seperti gambar di bawah :)


Jadi, saya sangatlah menyarankan bagi sesiapa yang mengalami masalah alahan terhadap sabun, menggunakan rangkaian Sabun Get Clean Shaklee. InsyaAllah ekzema terkawal, rumah pun bersih dan bebas daripada bahan-bahan yang bertoksik.

Kebaikan-kebaikan rangkaian Get Clean:
  • Tidak bertoksik dan tidak menghasilkan wasap yang bertoksik.
  • Tidak mengandungi bahan kimia berbahaya.
  • Bebas bauan
  • Lembut pada kulit / tangan
  • PH yang seimbang dan tidak mengandungi klorin serta hypoalergenik.
  • Sangat pekat, boleh digunakan dalam kuantiti yang sikit. Oleh itu, sangat tahan lama.
  • Sesuai digunakan dalam sebarang suhu.
  • Tiada peluntur klorin.
  • Tiada Fosfat, tiada Nitrat, tiada Borat.
  • Menjimatkan wang

Nak raya ni, mesti nak basuh rumah kan... Jom dapatkan rangkaian Get Clean. Nak beli, hubungi saya di 012-5538628. Saya boleh pos atau COD kan di area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya dan Klang. Nak beli secara online pun boleh. Klik aje butang order di bawah :)



Sama-samalah kita merubah ke arah kesihatan dan cara hidup yang lebih baik :)

Terima kasih.

SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar