Jadikan pengalaman hamil sebagai saat terindah dalam hidup

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ni saya straight to the point teruslah :) Nak share cerita macam mana nak jadikan pengalaman hamil sebagai saat terindah dalam hidup seorang ibu.

Tengok aje gambar saya dari tahun 2013 sehingga tahun ini, 2016 :)






















Nampak berbeza tak? Haha... Saya mula bershaklee secara serius pada tahun 2014, masa tu baru mendaftar sebagai ahli. Sebelum tu, saya on and off... Beli Ostematrix (tablet kalsium) sebab saya selalu rasa susah nak bangun pagi.

Kalau tablet Ostematrix tu, tak payah tunggu lama, memang kesannya dapat dirasai keesokan harinya setelah makan sebelum tidur. Memang rasa badan lebih segar :)

Apabila dah join Shaklee, saya pun mula berniaga secara online. Menulis blog dan sharing through FB. Alhamdulillah, walaupun tak sepenuh masa, tetap ada hasilnya :)

Berbalik kepada gambar di atas. Tengok kulit wajah saya pada tahun 2013. Dulu fokus saya bukanlah untuk mencantikkan kulit wajah. Tapi bila dah kenal Shaklee, rupa-rupanya banyak manfaat apabila mengamalkan vitamin-vitamin Shaklee secara konsisten. Boleh kata majoriti vitamin-vitamin Shaklee sudah saya rasai dan amalkan :)

Hari ni, saya touch dulu pada Set Kehamilan Shaklee. Sebab pada penghujung 2014 saya mula mencuba untuk hamil setelah anak saya menjengah umur 4 tahun. Hampir setahun saya mencuba, alhamdulillah dikurniakan rezeki cahaya mata kedua. Boleh baca kisah ikhtiar kehamilan di sini.




Ok, back to Set Kehamilan Shaklee. Set ini terdiri daripada:

  • Vitalea (multivitamin yang mengandungi zat besi)
  • Vitamin B Complex
  • Sustained Release Vita-C
  • Ostematrix
  • ESP
  • Omega Guard
Memang sejak awal kehamilan, saya ambil Set Kehamilan Shaklee ini, kecuali Omega yang saya mulakan pada trimester kedua. Kesannya:

1. Cuba tengok perbezaan kulit wajah saya dari tahun 2014 dan tahun 2016. Cela di bahagian pipi telah pudar. Cela tersebut ada kan pada tahun 2013. 

2. Berat badan saya semasa hamil agak statik pada trimester kedua dan ketiga. Hairan juga sebab saya takde mengalami alahan. Makan pun macam biasa.

3. Saya bertenaga dan gembira aje sepanjang kehamilan :)

4. Tidak mengalami sembap atau edema (water retention)

5. Tiada simpul biawak dan sepanjang kehamilan kali ini, saya dapat mengelakkan diri daripada terkena cramp/kekejangan kaki :) (kalsium yang mencukupi membantu mengelakkan cramp kaki).

6. Mood yang lebih baik, ceria dan happy.

7. Baby kedua saya kulitnya lebih cerah berbanding abangnya.

8. Baby jarang meragam.

Alhamdulillah, kehamilan kali ini memang lebih baik daripada yang pertama. Biarlah saya terangkan apa fungsi setiap vitamin dalam Set Kehamilan Shaklee ini.
  • Vitalea dan Vitamin B Complex mengandungi sumber asid folik. Vitalea membekalkan sumber zat besi yang sangat penting bagi wanita hamil. Kalau kurang zat besi nanti bacaan HB terganggu. Selain itu, B Complex membantu mengurangkan stress dan memberi kelegaan kepada urat saraf. Faham-faham aje la kan, tengah mengandung, berlaku banyak perubahan fizikal dalaman pada seorang wanita. Badan wanita akan menanggung beban berlebihan semasa hamil.
  • Ostematrix membekalkan keperluan kalsium yang sangat penting semasa hamil. Apabila kalsium cukup, masalah kekejangan akan dapat dielakkan, sembap air pun tidak akan terjadi. Tulang dan gigi baby pun akan terbentuk dengan baik. Osteoperosis juga akan dapat dielakkan oleh ibu selepas melahirkan baby nanti.
  • Vitamin C membantu mempertingkatkan sistem imun seorang ibu. Pada masa hamil, ibu-ibu tidak digalakkan mengambil ubat jika jatuh sakit (demam, batuk dan selsema). Oleh itu, vitamin C adalah pilihan yang terbaik. Selain itu, vitamin C juga membantu dalam kecantikan kulit ibu :)
  • ESP membekalkan keperluan protein. Badan manusia memerlukan protein untuk proses tumbesaran, memperbaiki sel dan juga untuk memenuhi keperluan tumbesaran janin. Keperluan protein yang mencukupi akan membantu memperbaiki kulit ibu supaya kelihatan lebih berseri dan menghilangkan parut-parut yang tidak dikehendaki.
  • Omega Guard membekalkan keperluan DHA dan EPA untuk perkembangan otak janin. Nak baby yang bijak, amalkan Omega Guard semasa hamil :)

Yang bestnya, Set Kehamilan Shaklee ini boleh disambung makan selepas melahirkan bayi. Dalam pantang boleh makan tau (jadi Set Berpantang Shaklee pula) sebab vitamin-vitamin Shaklee semuanya adalah vitamin semulajadi yang selamat. Tiada bahan kimia. Semuanya berfungsi membekalkan nutrisi yang diperlukan oleh badan.

Alhamdulillah, syukur dipermudahkan segalanya semasa hamil. Bagi kaum adam yang bergelar suami, proses hamil bukanlah perkara yang mudah. Fahami perasaan isteri, lebihkan sikap concern pada isteri. Bantu isteri untuk rasa lebih selesa semasa hamil. Isteri yang happy akan melahirkan anak yang happy juga :)

Nak isteri yang berseri-seri, amalkanlah Set Kehamilan Shaklee ini. InsyaAllah kesihatan tiptop. Bonusnya, isteri lebih menawan, kulit pun gorgeous aje.. 

Nak order Set Kehamilan Shaklee ini? Boleh hubungi saya di 012-5538628 untuk penghantaran secara pos, atau COD di area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya dan Klang. Kawasan Lembah Klang pun boleh diuruskan :)

Nak beli online pun boleh. Klik aje butang di bawah. Vitamin-vitamin akan dihantar direct ke pintu rumah anda :) Jangan risau, walaupun beli online, jangan malu-malu untuk menghubungi saya untuk mendapatkan panduan dan konsultasi dalam mengamalkan vitamin-vitamin Shaklee ini.


Nak jimat lagi, jom daftar sebagai ahli. Banyak sangat manfaat join Shaklee ni tau :) Hubungi saya segera.

Terima kasih.
SID: 1112978 (boleh pakai ID saya untuk pembelian terus di Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar