Bagaimana pembelian Shaklee secara online membantu saya berkembang

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :)

Hari ni saya nak sambung satu lagi bahagian berkenaan kelebihan menjadi ahli Shaklee dan bagaimana pembelian Shaklee secara online membantu saya berkembang :)



Dua tahun lepas, sebelum saya mendaftar dengan upline saya Ainul Malik, saya tanya dia.... "Shaklee ni boleh order online tak?" Ainul Malik jawab, boleh!

Happy saya rasa sebab kalau nak kena ke Shaklee sepanjang masa untuk beli stok, agak tak convenient sebab banyak masa terbuang di situ. 


"Tidak perlu buang masa ke branch Shaklee untuk beli produk, online aje"

Kalau dah beli online, Shaklee terus sediakan sekali dengan pakej penghantaran dengan harga yang sangat berpatutan iaitu RM10.60 untuk semenanjung Malaysia dan RM21.20 untuk Sabah dan Sarawak. Harga ni sama aje walaupun kita memborong sampai satu lori :D

Yang bestnya, apabila kita beli secara online dan letak alamat pelanggan, Shaklee boleh hantarkan terus ke pintu rumah pelanggan. Tak payah kita susah-susah ke pejabat pos :)


"Shaklee hantar direct ke rumah pelanggan melalui pesanan online"

Lagi satu, sekarang kan semuanya pun berasaskan web dan shopping atas talian, jadi mudah sangat apabila Shaklee pun menyediakan platform yang serupa. 


"Shaklee menyediakan platform online yang up-to-date"

Kalau yang dah join sebagai ahli Shaklee mesti tahu kan, macam mana website Shaklee dan platform online shopping yang disediakan. Memang mudah, convenient, tepat dan pantas :)

Jom saya bawa anda memasuki laman web Shaklee. Anggap aje anda dah menjadi ahli Shaklee.


Login ID ialah nombor yang akan diberikan kepada anda apabila anda mendaftar. Password terpulang kepada anda untuk menentukannya :)


Ini adalah page pertama yang anda akan lihat selepas login. Ada 10 button kat bawah bendera Malaysia tu yang saya akan terangkan secara ringkas. 
  • Member message adalah page utama seperti di atas. Apa-apa sahaja pengumuman daripada Shaklee, termasuklah promosi bulanan akan dinyatakan di situ.
"Apa-apa pengumuman daripada Shaklee, rujuk online je"
  • Geneology Inquiry adalah page yang anda boleh rujuk jumlah uv dan jumlah pembelian yang telah anda buat pada bulan tersebut. Anda juga boleh rujuk uv yang diperoleh pada bulan-bulan sebelumnya. Senang, tak payah pergi ke kaunter pun.
"UV terkumpul setiap bulan boleh dirujuk secara online"
  • Bonus Inquiry adalah pecahan-pecahan bonus yang anda dapati setiap bulan berdasarkan performance anda dan kumpulan anda. Anda tengok sendiri segala bonus yang Shaklee bagi kalau anda buat betul-betul bisnes Shaklee ni.


- Kalau buat Shaklee tanpa downline (downline ialah orang yang mendaftar dengan anda), anda akan mendapat Personal Bonus sahaja.

- Kalau buat Shaklee dengan downline yang membuat pembelian, akan ada pulangan Net Personal Bonus.

Begitulah seterusnya apabila perniagaan Shaklee mula berkembang, banyak lagi bonus-bonus yang boleh didapati. Yang bestnya, bonus Shaklee ini boleh digunakan sebagai 'slip gaji' untuk apply loan. Cetak aje secara online.


"Slip bonus Shaklee boleh dicetak daripada website Shaklee dan digunakan sebagai 'slip gaji' kalau nak apply loan"


  • UV Transfer ialah apabila downline membeli produk-produk Shaklee di bawah ID anda, maka anda akan dapat transfer UV bagi produk yang dibeli secara online. Tak payah susah-susah nak ke branch.
"Transfer UV secara online tanpa perlu ke kaunter Shaklee"
  • Online Enrollment adalah apabila anda nak mendaftar downline baru. Senang, anda daftar secara online dan boleh terus activatekan keahlian Shaklee secara online juga :)
"Daftar downline baru secara online tanpa perlu ke kaunter Shaklee"
  • Shopping ialah apabila nak membeli mana-mana produk Shaklee. Semuanya di hujung jari. Sistem Shopping ini tepat, pantas serta menjimatkan masa. 
    Kita tak perlu susah-susah nak kira berapa total semua pun... Sistem akan kirakan semua sekali termasuklah menguruskan penghantaran. Nyatakan aje alamat penghantaran. InsyaAllah esoknya kita atau pelanggan akan dapat barang yang diorder jika lokasi alamat yang diberi berada dalam kawasan bandar. 
"Order secara online hari ini, esok dapat jika lokasi penghantaran di bandar - cepat dan effisyen"

  • My Account adalah maklumat diri anda yang telah anda berikan semasa pendaftaran. Jika berlaku perubahan maklumat, anda boleh edit di sini.
  • Calendar adalah tarikh di mana dinyatakan kelas-kelas offline yang dijalankan oleh Shaklee di seluruh branch Shaklee di seluruh negara.
  • Resource Center adalah ilmu-ilmu yang dikumpulkan sebagai rujukan ahli Shaklee. Terdiri daripada ilmu nutrisi, resepi smoothies, kebaikan produk dan banyak lagi. 
  • Esell adalah online platform yang boleh dijanakan sendiri  / 'customise' oleh ahli Shaklee mengikut produk-produk spesifik yang ingin dijual. Esell akan menghasilkan link URL terus ke online shopping platform supaya pelanggan dapat membeli secara terus di link tersebut, tanpa perlu berhubung dengan ahli Shaklee pun.
"Link URL yang dijanakan Esell membantu pelanggan membeli secara terus tanpa perlu berhubung dengan ahli Shaklee"

Inilah platform online Shaklee yang memang sangat memudahkan semua ahli-ahli Shaklee dan membantu ahli Shaklee berkembang sebagai peniaga yang berjaya.

1. Tak membuang masa hendak ke kaunter Shaklee untuk melaksanakan pembelian produk.

2. Masa yang ada itu, ahli Shaklee dapat fokus kepada perkara-perkara lain seperti merangka strategi perniagaan, mencukupkan diri dengan ilmu pemasaran, ilmu perniagaan dan sebagainya.

3. Dengan adanya platform online ini, ahli Shaklee juga dapat berinteraksi dengan pelanggan yang berada di lokasi yang jauh.

4. Traksaksi perniagaan online ahli Shaklee boleh dijalankan di mana sahaja, pada bila-bila masa, dengan syarat ada gadget yang menyambungkan kepada Internet untuk capaian online.

5. Perniagaan Shaklee secara online juga dapat membantu ahli Shaklee memperbaiki skill berkomunikasi kerana tidak perlu berjumpa face-to-face. Kalau malu-malu pun, masih boleh close deal juga :)

6. Dengan adanya platform online shopping yang dijanakan oleh Esell, ahli-ahli Shaklee juga dapat membangunkan blog sendiri untuk memasarkan produk Shaklee dan pelanggan boleh membeli secara online tanpa perlu ke website rasmi Shaklee pun.

7. Pembelian produk Shaklee secara online membolehkan ahli Shaklee memberi lebih fokus kepada keluarga terutamanya anak-anak. 

Memang banyak sangat kelebihan menjadi ahli Shaklee dan kemudahan pembelian secara online ini. Tak payah lagi bersusah payah nak ke branch Shaklee. Semuanya di hujung jari. Masa yang ada boleh dimanfaatkan untuk perkara-perkara lain yang lebih penting :)

Anda nak memulakan perniagaan? Shaklee adalah platform yang terbaik untuk memulakan perniagaan anda. Tak perlu menyimpan stok, order apabila pelanggan order. Sangat mudah dan senang. Yang penting, anda buat dengan bersungguh-sungguh. InsyaAllah akan ada hasil yang positif. 

Jom sertai kami. Hubungi saya (Diana) di 012-5538628.

Terima kasih.

Diana
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar