Kelebihan menjadi ahli Shaklee

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua...

Hari ini, saya nak share - Kelebihan menjadi ahli Shaklee.



Sesungguhnya, saya stick to Shaklee ni atas sebab yang terlalu banyak. Alang-alang saya selalu makan vitamin-vitamin Shaklee ni, maka eloklah saya mendaftarkan diri sebagai ahli Shaklee terus. Jadi, apakah kelebihan menjadi ahli Shaklee?

Kelebihan utama apabila mendaftar sebagai ahli Shaklee ialah, dapat menikmati harga yang lebih menjimatkan berbanding membeli harga retail (harga pasaran). Vitamin yang wajib saya amalkan ialah Vitamin C dan Omega Guard. Kedua-duanya memang agak mahal. Tapi kualiti vitamin-vitamin ni memang tiptop. Dah cuba, baru percaya :) Tapi percayalah cakap saya :D


"Harga ahli yang lebih menjimatkan"


Ni harga ahli waktu takde apa-apa promosi. Kalau ada promosi, lagi berjimat berlipat kali ganda. Bayangkan harga ahli bagi sebotol Vivix ialah RM403. Tapi apabila promosi, sebotol Vivix boleh dapat dengan harga RM3xx (untuk ahli sahaja tau). Ishhhh masa ni lah nak borong banyak-banyak. Sebab sangat-sangat menjimatkan.


"Harga semasa promosi yang berkali ganda penjimatannya"


Setiap pembelian mana-mana vitamin atau produk Shaklee, bagi ahli Shaklee, akan mendapat point. Point ini dinamakan sebagai UV. Kalau ahli Shaklee mendapat UV melebihi 150UV, maka pada pertengahan bulan seterusnya, ahli Shaklee akan mendapat bonus berupa duit daripada Shaklee.


"Bonus berupa duit daripada Shaklee untuk UV 150 ke atas"


Bagi orang yang mendaftar Shaklee untuk menjalankan perniagaan, semestinya hasil jualan Shaklee akan mendatangkan keuntungan. Macam mana nak dapat keuntungan? Harga untuk ahli Shaklee adalah lebih rendah daripada harga retail/harga pasaran. Jadi, keuntungan yang didapati adalah daripada baki harga retail/harga pasaran setelah ditolak harga ahli. Contoh: Harga ahli bagi vitamin Zinc Complex ialah RM28.60. Harga retail/harga pasaran ialah RM33.75. Jadi keuntungan yang didapati ialah RM33.75 - RM28.60 = RM5.15.

Oleh itu, sebagai peniaga, jadilah peniaga berhemah. Shaklee dah tetapkan harga retail/harga pasaran yang boleh digunakan. Jadi gunakanlah. Untuk adil pada diri sendiri juga sebagai seorang peniaga kan? Kalau jual harga ahli juga, baik jangan buat bisnes :)


"Keuntungan retail hasil jualan vitamin atau produk Shaklee"


Walaupun Shaklee adalah MLM (Multi-Level-Marketing) tapi Shaklee bukanlah berasaskan sistem piramid yang menguntungkan orang-orang atasan tu. Untuk berjaya dalam perniagaan Shaklee, semestinya kena berusaha, baru dapat. NO SUCH THING as GOYANG KAKI ya. 

Apabila betul-betul komited dalam menjalankan perniagaan Shaklee, kita juga boleh naik pangkat. Takkan nak duduk setempat selama-lamanya kan? Asasnya, tak perlu pun cari orang bawahan. Usaha sendiri, kemudian naik pangkat sebagai Supervisor (pangkat pertama dalam Shaklee). 

Tempoh masa nak naik pangkat ni bergantung pada diri sendiri. Kalau nak, mesti dapat :) Jadi rancanglah strategi dalam menjalankan perniagaan. Apabila naik pangkat dan mengekalkan pangkat ni, Shaklee bagi juga bonus tau. Jadi berusahalah! Nak best lagi, usaha lebih lagi untuk naik pangkat Senior Supervisor, Coordinator dan sebagainya. Lagi banyak kelebihan dan keuntungan.

"Pengiktirafan dari segi sales performance dalam Shaklee"

Dapat kereta tak kalau jadi ahli Shaklee? Heeee Shaklee bagi duit untuk bayar kereta yang kita beli bulan-bulan. Keistimewaan ini dinamakan sebagai CAR BONUS. Tapi untuk dapatkan car bonus ni, kenalah capai syarat-syarat yang ditetapkan oleh Shaklee. Apabila da join, make sure tanya saya ye macam mana nak dapatkan CAR BONUS ni :)

"Car bonus daripada Shaklee"


Satu lagi insentif yang best daripada Shaklee ialah dapat gi jalan-jalan makan angin yang ditaja sepenuhnya oleh Shaklee. Untuk mendapat insentif ni, ikut aje syarat-syarat yang ditetapkan oleh Shaklee. Macam baru-baru ni, ramai yang merasa pergi ke Bangkok yang ditaja oleh Shaklee. Siap naik Cruise lagi... Best... Semua ditanggung. Duit poket shopping pun Shaklee bagi. 

Bagi yang usaha lebih lagi, boleh pergi tempat yang lebih jauh, siap boleh bawa orang-orang yang tersayang ikut sekali. Ada yang memilih untuk trip Umrah yang ditaja Shaklee atau pun ke US tahun ni... :) Semuanya free. Trip yang Shaklee taja juga bukan cikai-cikai tapi trip 6 bintang.


"Insentif trip 6 bintang tajaan Shaklee"


Shaklee ni perniagaan yang adil dan sama rata. Buat dengan bersungguh-sungguh, mesti akan dapat. Macam yang saya ceritakan kat atas tu, ada pangkat Supervisor, Senior Supervisor, Coordinator sampailah Master Coordinator (level tertinggi). 

Apabila jadi ahli Shaklee, semua orang berpeluang naik sampai level Master Coordinator. Semua orang berpeluang dapat apa sahaja yang Shaklee tawarkan macam Car Bonus, Insentif Trip, bonus kewangan dan sebagainya, ASALKAN buat, jangan tak buat. Tak ada kuota yang kata, hanya 100 orang je boleh dapat Car Bonus... TIADA. Jadi rebutlah dengan bersungguh-sungguh.


"Semua orang berpeluang membolot semua insentif yang Shaklee tawarkan"


Dengan menjadi ahli Shaklee juga, sebenarnya kita membantu orang-orang yang sedang berikhtiar untuk mendapat kesihatan yang lebih baik. Apakah rasanya apabila kita berjaya membantu orang untuk lebih sihat? Mesti rasa gembira dan puas kan? Kegembiraan dan kepuasan ini tidak dapat dibayar dengan wang ringgit. Hanya Allah yang membalasnya di kemudian hari :)


"Kepuasan dalam membantu orang mendapat kesihatan yang lebih baik"


Satu lagi, anda-anda yang nak jadi ahli Shaklee, jika serius nak berbisnes dan nak capai semua yang dinyatakan di atas tu, carilah upline (upline ni adalah orang yang anda mendaftar semasa jadi ahli Shaklee) yang bertanggungjawab. 

Bertanggungjawab untuk guide anda dalam memulakan perniagaan, bertanggungjawab untuk bawa anda ke dalam network Shaklee yang lebih luas. Kenal mengenali di antara satu sama lain. 

Apabila menjadi ahli Shaklee di bawah group yang betul, maka mudah untuk anda meniru orang-orang yang telah berjaya dalam Shaklee. Apa yang master-master ni buat, kita buat, kita aplikasikan dalam kehidupan. InsyaAllah, akan ada hasilnya nanti :)

"Network Shaklee yang luas, tiru aje orang-orang yang dah berjaya dalam Shaklee"

Ada lagi satu kelebihan apabila menjadi ahli Shaklee. Kelebihannya ialah Master Checklist yang hanya yang dah menjadi ahli Shaklee akan tahu :) Nak tahu apa Master Checklist ni, jom mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan saya :) InsyaAllah, anda daftar dengan saya, anda adalah tanggungjawab saya untuk guide anda dalam Shaklee ni.


Apa tunggu lagi, banyak lagi perancangan Shaklee yang best untuk kita semua. Baik kita rebut betul-betul... Rugi kalau lepaskan peluang kan :) 

Hubungi saya - Diana di 012-5538628.


Terima kasih

Diana
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar