Lisa Surihani pun suruh makan vitamin. Tapi.....

Carilah vitamin yang terbaik...

Assalamualaikum dan salam sejahtera :)

Saya terbaca kisah Lisa Surihani cadangkan makan vitamin untuk keperluan badan. Yang dicadangkan ialah vitamin B Complex dan multivitamin.




Betul kata Lisa... Apabila ambil multivitamin, sekurang-kurangnya dapat juga memenuhi keperluan vitamin dan mineral setiap hari. Vitamin B Complex pun banyak sangat manfaatnya.

Tapi... banyak sangat jenama vitamin... Nak pilih yang mana? 

Selalukan dengar ramai yang jual Shaklee ni cakap vitamin-vitamin Shaklee bagus sangat... Kalau cakap saja tapi takde bukti, buat apa kan.. Semua brand lain pun boleh cakap produk diorang bagus juga...



Oleh itu, Shaklee telah melaksanakan Landmark Study ke atas vitamin-vitaminnya. Apakah Landmark Study ni... Ok.. Bayangkan kalau kita nak pi Mekah.. Landmark yang paling terkenal adalah Kaabah.. Kalau nak ke Paris.. Mesti teringat Eiffel Tower kan...

Gitulah Landmark Study ni.. Merupakan suatu kajian yang menjadi penanda aras bagi sesuatu produk... Dalam kes ini, Shaklee telah menyerahkan 'nasib'nya kepada Dr. Gladys Block dan teamnya untuk melaksanakan kajian ke atas vitamin-vitamin Shaklee. 


Kajian ini telah pun diterbitkan. Baik buruknya vitamin Shaklee bergantung kepada keputusan kajian saintifik ini. Rujuk keputusannya berdasarkan gambarajah di bawah ye.

Macam mana kajian dilaksanakan? 1000 orang yang dipecahkan kepada tiga golongan dikaji dalam kajian ini iaitu:

1. Orang yang langsung tidak mengambil vitamin

2. Orang yang mengamalkan vitamin tapi BUKAN produk Shaklee

3. Orang yang MENGAMALKAN vitamin Shaklee

Haaa... Setelah kajian dibuat, CEO Shaklee Corp Roger Barnett tak puas hati lagi... Memang dia taknaklah ada langsung ulasan berat sebelah daripada team Dr. Gladys Block, maka diserahkan keputusan yang diperoleh untuk dikaji lagi oleh pihak ketiga pula (peer review) supaya cara kajian yang dijalankan mengikut methodology yang ditetapkan...

Haaa akhirnya keputusan telah dikeluarkan... Hasil kajian ini telah dipaparkan di dalam Nutritional Journal pada tahun 2007.

Kalau tengok graf-graf di bawah, palang berwarna:


1. Biru - pengguna yang tidak makan vitamin langsung


2. Merah - pengguna yang makan vitamin jenama lain

3. Hijau - pengguna yang makan vitamin Shaklee




Hasil kajian menunjukkan pengguna-pengguna vitamin Shaklee mempunyai risiko yang lebih rendah untuk mendapat penyakit-penyakit yang kronik.

Jika dibandingkan antara pengguna-pengguna yang makan vitamin jenama lain dan tidak mengambil vitamin langsung dalam kes masalah jantung, nampaknya pengguna yang makan vitamin jenama lain, mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk mengalami masalah jantung... 

Haaa kenapa jadi begitu? Adakah jenama-jenama lain hanya mementingkan keuntungan? Tepuk Dada tanya hati.

Dengan ini.. Terbuktilah vitamin Shaklee lebih baik... Lebih selamat dan lebih berkesan... Jadi kenapa harus memilih yang lain jika Shaklee yang terbaik kan? :)

Saya dah tunjukkan kepada anda, Shaklee bukan senang-senang nak kata ia jenama terbaik. Tapi melalui kajian saintifik yang dijalankan, telah terbukti Shaklee yang terbaik!

Nak vitamin Shaklee, hubungi saya di 012-5538628. Bagi yang tinggal jauh, jangan risau, boleh saya pos kepada anda. Bagi yang tinggal di area PJ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Shah Alam di area kilang gula CSR, Batu 3 Shah Alam, Subang Jaya, Klang di area Bukit Tinggi dan Mid Valley sekalipun, saya boleh COD kan :)

Terima kasih :)

SID: 1112978 (boleh pakai ID saya kalau anda membeli terus di Shaklee)
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar