Perbaiki kesihatan dengan mencukupkan nutrisi

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.... :) Tadi masa nak solat... Saya terfikir... Sebelum ni saya ada disahkan terkena suatu jangkitan... Jangkitan tu takdelah merisaukan saya pun... Sebab saya tahu... Saya sihat dan mampu menghadapinya....

Tapi doktor yang merawat saya tu, tanya saya nak apa-apa ubat ke.... Memandangkan apa yang saya hadapi, hanya perlu dikawal. Tak perlu ubat pun.. Saya kata tak apa pada doktor tersebut... Saya akan ikhtiarkan sendiri.... Tapi daripada perbincangan saya dengan dia... Saya faham yang dia fikir saya nak dapatkan rawatan tradisional untuk jangkitan yang saya hadapi.... 

Sebenarnya apabila saya kata saya akan ikhtiarkan untuk perbaiki kesihatan saya, saya lebih memandang kepada vitamin-vitamin Shaklee yang ada... Rugi sangat kot.... Saya memang dah amalkan beberapa jenis vitamin Shaklee dan merasai kebaikannya... Baik saya teruskan lagi vitamin-vitamin yang lain sebagai ikhtiar untuk kesihatan saya kan... :)

Tahukah anda :) kesihatan kita sebenarnya ada berkait  rapat dengan pemakanan seharian kita.... Sel-sel di dalam badan kita tumbuh membesar dengan nutrisi-nutrisi yang kita makan setiap hari... Contohnya, kalau kita asyik makan jajan, keropok yang dijual di pasaran.... Apa sebenarnya yang kita sedang beri sel kita makan?

Kebanyakan jajan, keropok adalah makanan yang tinggi dengan karbohidrat, gula, dan MSG. Bagus ke kandungan makanan tersebut? Makanya sel-sel di dalam badan, tidaklah mendapat khasiat yang sewajarnya.... Banyak karbohidrat pun tak seimbang juga....

Tapi, apabila kita mengamalkan supplemen atau vitamin sebagai makanan tambahan (supplemen atau vitamin bukan ubat tau... tapi nutrisi yang diperlukan untuk menampung kekurangan nutrisi yang berkualiti daripada pemakanan seharian kita), InsyaAllah kekurangan nutrisi dalam badan akan dapat ditampung dengan vitamin-vitamin yang kita makan.

Sebab itulah, orang yang mengamalkan vitamin-vitamin tambahan, insyaAllah kelihatan lebih sihat, cergas malah awet muda....

Tengok gambar di bawah ya.



Gambar di atas (kembar berusia 4 tahun dan 69 tahun) adalah orang yang sama ya iaitu Mary Anderson dan kembarnya... Mary telah mengamalkan produk Shaklee selama lebih 20 tahun. Manakala kembarnya memilih untuk mengamalkan supplemen daripada jenama yang lain.

Tengok sahaja perbezaannya. Walaupun sudah 69 tahun, Mary kelihatan lebih muda dan bertenaga. Rahsianya semestinya pengambilan makanan tambahan atau supplemen daripada sumber semulajadi yang selamat serta telah melalui pelbagai ujian klinikal untuk memastikan keberkesanannya.

Sebab itu saya sangat mempercayai jenama vitamin Shaklee ini. Saya sendiri sudah merasai keberkesanannya. Memang ada yang mengambil masa... Tapi it's worth to wait. Daripada kesan yang cepat tapi memudaratkan kesihatan... Buat apa kan :)

Balik kepada cerita saya... InsyaAllah, saya yakin... Segalanya dengan izin Allah jua. Saya berikhtiar dengan Shaklee untuk mengawal masalah kesihatan yang saya alami dengan pengambilan vitamin yang sesuai. Alhamdulillah saya sihat dan takde benda yang merungsingkan kesihatan saya :)

Bagi yang mencari-cari supplemen dan vitamin yang terbaik, saya sangat-sangat menyarankan vitamin-vitamin di bawah jenama Shaklee. Nak menikmati penjimatan, boleh berdaftar sebagai ahli... Tak perlu berniaga atau menjual pun... Hanya nak jimat $$$ je :)

Untuk maklumat lanjut, pembelian atau pendaftaran ahli, boleh hubungi saya di 012-5538628.

Terima kasih.

Diana
Hearty . Love . Healthy
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628


Previous
Next Post »
0 Komentar