Tips mengurangkan sakit belakang dan sakit sendi

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Harini pergi ke hospital... Bawa En. Asben yang sakit belakang sampai tak boleh bangun.... Terkejut juga mak sebab sebelum ni, En. Asben memang tak pernah langsung menjejakkan kaki ke hospital. Rekod pun takde kat hospital... Sekali terkena sakit belakang sampai tak boleh bangun...



Sebagai isteri, mulalah fikir yang bukan-bukan... Nauzubillah Hi Minzalik.... Semoga keluarga kita semua dianugerahkan kesihatan yang baik-baik sokmo... Sakit-sakit belakang... Sakit-sakit sendi ni sebenarnya sangat sinonim kot dengan ramai orang...

Dulu saya pun sakit sendi iaitu sakit tumit kaki... Alhamdulillah sekarang dah ok.... En. Asben sebenarnya sakit belakang ni on dan off sebenarnya... Katanya mula sakit belakang masa cat rumah abang nak kahwin dulu. 

Tapi disebabkan masa itu usia masih muda remaja, maka tidak dipedulikanlah sakit belakang itu... Lama-lama hilang... Tapi ada masa-masa memang datang balik sakit belakang tu...

Akhirnya setelah berpenat lelah kami berpindah baru-baru ini, kesan sakit belakangnya semakin menjadi-jadi.... Sampai saya terkejut semalam... Nak bangun pun payah... Tidur pun tak selesa... Geram juga dengan perangai kaum lelaki yang sesetengahnya malas nak pergi check-up betul-betul. 

Alhamdulillah, setelah x-ray, takde apa-apa yang serius. Hanya apabila umur meningkat, bendalir yang berada di antara tulang dan sendi semakin berkurangan menyebabkan geseran dan tekanan lebih menyakitkan.

Tips nak mengurangkan sakit belakang:

1. Pastikan duduk atau berdiri dalam keadaan tegak. Jangan menunduk.

2. Apabila mengangkat barang-barang berat, pastikan tidak menunduk. Cara yang betul ialah melutut terlebih dahulu, angkat barang tersebut dan berdiri. Badan biar berada dalam posisi yang tegak ye.



3. Kurangkan mengambil minuman yang kaya dengan kafein seperti kopi dan teh. (tips ni saya amalkan untuk mengurangkan sakit tumit saya dahulu). 

Selepas ini, saya akan pastikan En. Asben mengambil Omega Guard dengan konsisten. Sebabnya, sila baca artikel di bawah:


Walaupun En. Asben bukanlah pengidap rheumatoid arthritis... Tapi kita ambil langkah berjaga-jaga awal-awal. Kalau dah sakit, susah dah kita nak membendung. Jadi Omega Guard memang yang terbaik. Dulu saya pun berikhtiar dengan Omega Guard untuk sakit tumit saya.



Jom layan testimoni-testimoni yang lain :)




Nak dapatkan Omega Guard ni, bolehlah hubungi saya di 012-5538628. Kalau yang tinggal jauh, saya akan poskan :) yang tinggal di area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya area VSQ, Amcorp, Menara PKNS, Klang di area Bukit Tinggi, Taman Andalas dan even Mid Valley, boleh saya uruskan COD :)

Nak beli secara online pun boleh. Klik aje butang Order di bawah:


Terima kasih.

Diana
Hearty . Love . Healthy
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
2 Komentar