Macam Mana Nak Bertukar Ke Gaya Hidup Sihat?

Semalam saya dah share pasal benda baik, buat apa kita takut dan simpan kan.... Hari ni kita sambung lagi 😉

Produk Shaklee ini bukan terbatas kepada vitamin aja. Tapi Shaklee juga ada pencuci rangkaian Get Clean yang meliputi pencuci pelbagai kegunaan iaitu Basic H, ada rangkaian pencuci dan pelembut pakaian. Shampoo, conditioner, alat-alat kosmetik pun ada tau.

Apabila kita bershaklee, kita bukan sekadar menjual, tapi kita ubah gaya hidup kepada gaya hidup Shaklee.

Haaa apa tu gaya hidup Shaklee? Makan shaklee je tak makan nasi ke???? Hahaha kawan-kawan kat ofis selalu bergurau begitu 😆 Nasi saya tetap makan... Hahaha...

Shaklee sebenarnya adalah sebuah company yg menjaga kelestarian dunia untuk generasi masa depan. Bumi semakin tua dan semakin banyak pencemaran yang terjadi. Tengok aje isu air tercemar tu..... 😓

Oleh itu, vitamin-vitamin Shaklee melibatkan pemilihan bahan mentah dari ladang-ladang yang mengamalkan cara penanaman organik, tanpa guna pestisid, herbisid, GMO dan sebagainya. Ladang organik ni, peladang-peladang tak guna racun sebaliknya guna cara semulajadi utk menyingkirkan perosak. 

Jadi cara ini menyelamatkan kita daripada termakan benda-benda beracun tanpa disedari. Sekaligus menjaga populasi haiwan-haiwan. Almaklumlah kalau guna racun, bukan sahaja haiwan perosak yang mati, malah ekosistem yang berdekatan pun terkesan.

Begitu juga ikan-ikan yang digunakan untuk membuat Omega Guard. Shaklee menggunakan satelit utk menangkap ikan-ikan ni. Penangkapan ikan-ikan ni siap dapat approval daripada Friends of The Sea yg menjaga populasi ikan-ikan sedunia. Canggih tak canggih?

Apabila angkasawan Shaklee naik ke angkasa, dia nampak kerosakan yg berlaku di bumi dan Shaklee ambil tindakan seterusnya dengan melaksanakan pelbagai program, antaranya program tanam sejuta pokok.

Jadi apabila dah jadi ahli Shaklee ni, perlahan-lahan saya ubah gaya hidup saya kepada gaya hidup yang kebih sihat. Macam automatik terasa nak cuba elakkan pencuci-pencuci yang terlalu banyak menggunakan bahan kimia, macam pencuci pinggan mangkuk. Kan tangan kita jadi macam kering. Tapi kalau pencuci pinggan mangkuk rangkaian Get Clean Shaklee, tangan lebih terjaga dan tiada penggunaan bahan-bahan kimia yang berbahaya.

Air basuhan yang menggunakan produk Shaklee juga lebih selamat berbanding air basuhan yang menggunakan sabun yang penuh dengan bahan kimia yang teralir ke sungai 😓

Oleh itu, anda yang sudah tahu, perlahan-lahanlah kita mengubah gaya hidup kita kepada gaya hidup yang lebih earth friendly. Produk dah ada. Cuma kita je nak bertukar atau tidak. Saya dah mula sikit-sikit. Kalau bab vitamin, memang vitamin Shaklee aja. pencuci muka pun dah bertukar ke Nutriwhite. Memang best. Pencuci pun dah pakai Basic H. Haaa perlahan-lahan kita guna bahan yang lebih baik untuk kesihatan kita sekeluarga 😊


#TsunamiShaklee
#LiveAmazing
#SayaJualShaklee

Diana
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar