Nak Cantik, Jangan Suntik, Tapi...

Biasa dengar kan orang suntik vitamin C untuk kecantikan? Saya tengok sendiri kawan-kawan saya dapatkan suntikan tersebut di klinik. Ada yang lagi agresif, beli suntikan vitamin C secara online dan suntik sendiri. Takutnya saya. Semuanya sebab mahukan kulit yang lebih anjal dan cantik.

Saya dulu pun seorang yang skeptikal (tak percaya) dengan khasiat vitamin C daripada supplemen. Saya ada makan vitamin C jenama lain, sebutir tablet tu 1000mg. Makan tanpa ilmu. Hmmmm takde apa kesan pun. 

Kemudian apabila dah mula makan vitamin-vitamin Shaklee, saya tetap tak ambil vitamin C, sampailah saya pregnant anak kedua. Masa tu, saya amalkan full Set Hamil Shaklee. Dalam set tu, salah satu vitaminnya ialah Sustained Release Vita-C Plus. 

Apabila makan, saya ambil tahu lah apa keistimewaan vitamin C Shaklee ni. Yang istimewanya ialah vitamin C ni ada teknologi sustained release di mana ia ada lapisan-lapisan vitamin C yang akan dibebaskan layer by layer setiap jam. Vitamin C Shaklee hanya ada 500mg. Tapi bertahan 5 jam dalam perut kerana dengan teknologi sustained release di mana hanya 100mg dibebaskan setiap jam untuk penyerapan nutrisi vitamin C sepenuhnya.

Itula yang membezakan jenama Shaklee dengan jenama lain. Macam vitamin C 1000mg yang saya makan sebelum ni, sekali makan, badan saya menyerap kuantiti yang diperlukan sahaja (tak sampai 1000mg) selebihnya larut dalam air dan dibuang melalui perkumuhan urin atau peluh. Sayang betul pembaziran tersebut.

Masa pregnant tu, demam, batuk dan selsema semuanya saya makan Sustained Release Vita-C untuk mengurangkan sakit-sakit tersebut. Kan mengandung-ngandung ni tak elok telan ubat sangat. Alhamdulillah memang saya bertahan. Dalam tempoh tu juga, saya perasan jerawat pun dah jarang keluar dan kulit semakin cerah dan bersih. Wowww! Sebab dulu saya tak percaya vitamin C ni boleh membantu dalam mencantikkan kulit! 

Setelah merasa kesannya... Saya jatuh cinta 😁 Sampai sekarang saya memang amalkan vitamin C untuk membantu mempertingkatkan sistem imun saya terhadap demam, batuk dan selsema serta untuk membantu menstabilkn kulit dan mengurangkan masalah jerawat. Bila dah amalkan baru saya percaya 😂 Rugi dari dulu tak konsisten tau. 

Ibu-ibu yang ada anak gadis remaja yang mengalami masalah kulit dan jerawat tu... Boleh cuba bagi mereka amalkan vitamin C ni instead of mencuba pelbagai kosmetik yang macam-macam. Tak tentu boleh bagi elok balik tau. Tapi insyaAllah Sustained Release Vita-C Plus ni, bukan sahaja membantu mencantikkan semula kulit tapi juga membantu mengurangkan jangkitan penyakit.



Panjang benar cerita ku... Ni kisah benar. Yang baik-baik saya share supaya korang pun dapat manfaatnya. Saya amal dan saya jual. Nak beli, ingat no ni 012-5538628 😉

#TsunamiShaklee
#9gemilang

Terima kasih
Diana
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar