Elakkan tekanan darah tinggi, jaga dari awal

Semalam kak yone check keje sekolah si abang. Tengok ada buku Sains yang panjang tu. Sampai terkeluar kulit plastik tu anak bujang ku menulis 😂 Dalam tu baru belajar bab Living Things and Non Living Things. Ada si abang tulis Science Room Rules.

Mula-mula kak yone nak pass aje bila tengok rules yang ditulis. Tapi kak yone rasa macam kena perbaiki tulisan (sabarlah anakku, bila kau besar, kau akan faham ibumu ini). Yelaaa dia tulis cenggini tau....

ScienceRoomRules
Lineupbeforeenteringtheroom.

Haaaaa no space at all!

Jadi kak yone rasa, kena diperbaiki sebab kalau dibiarkan, nanti jadi kebiasaan dia menulis cenggitu. Habislah kak yone padamkan semua yang ditulis dan suruh dia tulis balik. Memang bersabar anakku melayan karenah ibunya 😂

Kak yone ni memang garang apabila mengajar..... (ke garang sepanjang masa? 🙀) Suara kak yone satu umah sampai ke umah jiran kot dengar kalau mengajar. Isshhhhh susah nak control. Dulu masa mengajar tuition pun begitu.



Bila marah, boleh rasa tau darah kita mengepam bertubi-tubi. Macam darah naik ke kepala. Kak yone risau. Takut kalau dibiarkan boleh terkena tekanan darah tinggi (penyakit zaman moden), Nauzubillah Hi Minzalik 😭 Kena pulak check tekanan darah selalu.


Tapi dalam menjadi seorang ibu, itulah yang kena ditempuh setiap hari. Melayan karenah anak-anak. Takde istilah letih dalam kehidupan ibu bapa ni. Yang ada, life goes on.

Jadi, kak yone dan suami memang kena jaga diri baik-baik, terutamanya kesihatan kami. Kesihatan ini mahal harganya apabila dah sakit. Perkara utama yang kena jaga ialah, hidup ni biarlah redha dan tenang selalu. Jangan stress-stress. Kalau hati asyik sakit, tak ke kesannya kena ke atas kesihatan kita?

Semuanya bermula dengan kenaikan tekanan darah. Sebab selalu marah, stress dan tertekan. Daripada tekanan darah yang tinggi, terdapat risiko yang tinggi untuk mendapat penyakit-penyakit lain seperti:
- Sakit jantung
- Strok
- Aneurysm (sakit kepala yang menyebabkan urat dalam otak pecah)
- migrain

Semuanya saling berkait. Jadi tekanan darah ni memang kena dijaga. Pastinya apabila dah sakit, kita akan merindui nikmat kesihatan dan kehidupan yang sihat.

Jadi kak yone sekeluarga amalkan supplemen sebagai support untuk kehidupan yang lebih sihat. Sel-sel dalam badan ni dah menangis-nangis nakkan makanan yang lebih berkhasiat. Yelaaa nak harapkan menu harian, banyak sangat zat yang kurang. 

Supplemen yang sangat membantu dan paling mudah untuk diamalkan ialah Vivix! Sebabnya, kandungan Resveratrol dalam Vivix sangat-sangat membantu dalam pemulihan sel. Sel-sel yang lemah akan diperbaiki. Sel-sel yang dah tua dan semakin rosak juga akan diperbaiki dan sel-sel akan lebih bertenaga.

Salur darah juga akan lebih bersih. Bebas daripada plak yang menyumbat salur darah. Jadi pengaliran darah akan lebih lancar. Kolesterol dalam darah juga akan terkawal.

Apabila dalaman sihat, maka akan terpancar pada luaran kita. Of course, emosi kita akan lebih stabil, kita akan lebih bersabar dan lebih positif dalam kehidupan. 

Kak yone recommendkan sangat Vivix sebab ramai dah merasai kebaikannya. Jom tengok testimoni-testimoni berikut:




Banyak sangatlah kebaikan Vivix. Orang-orang yang dah merasainya memang akan stick kepada Vivix 😊 Hanya dengan sesudu kecil setiap hari akan membantu mengubah kehidupan.

Jom! Hubungi kak yone di 012-5538628.

Like page kak yone for more info - Hearty . Love . Healthy

Setiap pembelian Vivix akan melayakkan anda mendapat penghantaran percuma ke seluruh Malaysia. Kalau beli dua botol Vivix, akan dapat pula keahlian percuma dan cash bonus lagi.

Nak COD pun boleh. Yang berdekatan kawasan-kawasan ini mai hubungi kak yone:

- Shah Alam
- Petaling Jaya (VSQ Tower, Menara PKNS, Amcorp Mall, Jaya SS14, Jaya One dan kawasan-kawasan sekitar)
- Subang, USJ
- Klang (Bukit Tinggi, Hotel Premier, KWSP, AEON Bukit Tinggi, Taman Sri Andalas)
- Mid Valley.

Nak beli sendiri secara online pun boleh. Penghantaran semua dah diuruskan. Klik aje butang order di bawah 😊


Previous
Next Post »
0 Komentar