Kepentingan Kalsium Dulu Kini Selamanya

Mungkin ramai yang pandang remeh kepentingan zat kalsium. Tapi dengan kalsium yang diamalkan secara konsisten bermula SEKARANG akan menentukan keadaan kesihatan tulang di hari tua. 

Semakin meningkat usia, kita akan mengalami kehilangan kalsium. Kalsium hanya dapat diperolehi daripada diet seharian kita. Bila tak dapat cukup kalsium, maka kalsium yang diperlukan terpaksa dicuri daripada tulang dan gigi. Lama-lama luruhlah gigi, tulang bila jatuh, cepat patah 😢 Tu yang kita tak mau. 

Perbezaan tulang yang sihat dan tulang yang tidak cukup kalsium (Osteoperosis)

Di samping itu, risiko terkena penyakit tak cukup kalsium iaitu Osteoperosis juga semakin tinggi. Haishhh kalau muda-muda dah sakit-sakit lutut, tumit semua, macam mana apabila dah berumur nanti ye 😥

Jadi, kak yone sarankan, amalkan Ostematrix setiap hari. Kandungan zat Ostematrix memang sesuai dengan zat yang diperlukan oleh tulang kita. Of course sumber kalsium yang paling utama. Tapi kena juga ada Vitamin D dan Magnesium untuk penyerapan kalsium yang optima. Tu yang best sangat Ostematrix ni. 

InsyaAllah, apabila kalsium dalam badan cukup, kita akan rasa lebih segar, otot-otot lebih releks, takdelah berlaku kekejangan dan sakit badan, macam ibu-ibu yang mengandung yang selalu terkena simpul biawak tu kan. Haaa insyaAllah dapat elak dan sembap air pun takde. Malah masalah sembelit pun takde sebab membuang air besar lebih lawas.


Sebotol Ostematrix - 120 biji RM61.00

Nak dapatkan Ostematrix ni, whatsapp je kak yone di 012-5538628 😉 Bagi yang berdekatan di:

- Shah Alam
- Petaling Jaya area Amcorp Mall, Menara PKNS, VSQ Tower, Hospital Mata Tun Hussein Onn dan berdekatan,
- USJ, Subang Jaya
- Klang di Hotel Premier, KSWP, AEON Bukit Tinggi
- Mid Valley

Yang jauh, pos laju kan ado 😊
Previous
Next Post »
0 Komentar