Sel Yang Hidup Segan, Tak Mati-Mati

Hari ni kak yone nak cerita pasal sel dalaman yang hidup segan, mati tak mahu. Tapi buat onar pulak kat badan kita. Macam kita kan, yang hidup pasti akan mati. Yang tak mati-mati tu, jadi pocong dan pontianak pulak. Contoh je ok 😊 Begitu juga sel-sel dalam badan kita. Kalau sel-sel dah sakit dan rosak, secara semulajadinya sel-sel tersebut akan mati. 

Tapi ada juga sel yang ketegaq (degil). Dah rosak. Patut mati. Tapi tak mati-mati. Kalau nak tahu, secara normalnya sel akan membahagi. Jadi sel-sel rosak yang taknak mati ni, siap membahagi-bahagikan dirinya menyebabkan terjadilah sel-sel kanser yang memang memudaratkan. Itu yang dari satu bahagian, merebak ke bahagian-bahagian lain pulak. Nauzubillah Hi Minzalik.



Pemangkin sel-sel menjadi rosak:

1. Keadaan dalaman seseorang yang berada dalam keadaan yang tertekan atau stress akan menyebabkan terhasilnya radikal bebas yang menyebabkan sel-sel rosak.

2. Keadaan pencemaran persekitaran juga mendedahkan kita kepada radikal bebas serta toksin-toksin yang berbahaya. Sebab tu kita digalakkan tinggal di kawasan yang bebas daripada pencemaran.

3. Pemakanan. Makanan yang diproses, makanan yang tidak dibersihkan dengan baik yang mengandungi sisa-sisa racun serangga dan toksin menyebabkan sel-sel juga mengalami kerosakan. Sebab tu, apa yang masuk dalam perut kita, kena dipastikan kebersihannya. Haaa nak bersih, boleh cuci buah-buahan dan sayur-sayuran dengan Basic H. 



Video bagaimana sisa-sisa kapur bersih setelah direndam dalam cecair pencuci serbaguna Basic H. Boleh dapatkan daripada kak yone. Basic H diperbuat daripada ekstrak jagung dan kelapa. Sangat selamat digunakan untuk mencuci buah-buahan dan sayur-sayuran.

Sebab tu kak yone promote sangat Vivix ni. 

Fungsi-fungsi Vivix adalah:

💜Memperbaiki sel-sel. Kalau tak boleh baiki, sel ni akan mati secara suka rela (mati secara sihat). Jadi takdelah sel-sel rosak bermaharajalela.

💜Memberi tenaga kepada sel-sel. Jadi sel-sel yang rosak, bukan sahaja diperbaiki, malah sel-sel juga akan lebih bertenaga.

💜Melindungi sel. Yes. Kandungan dalam Vivix yang berupa Resveratrol dan Polifenol ini sangat tinggi antioksidan. Jadi sangat-sangat membantu melindungi sel.

💜Mempertingkatkan prestasi sel. Apabila sel-sel sihat dan kuat. Sel-sel ini berupaya mempertahankan badan kita daripada serangan anasir-anasir jahat seperti virus dan bakteria. Maka, badan kita akan lebih sihat.


Contoh sel buruk

Antara contoh sel-sel yang hidup segan, mati tak mahu ialah kaki orang yang mengalami kencing manis. Apabila luka, dan nak memulihkan, bukan makin pulih, malah makin hitam pulak kaki. Sebab sel-sel jahat yang sibuk berkembang konon nak baiki luka tu. Jadi, isi-isi baru tak dapat tumbuh. 

Keperluan Vivix

Vivix ni, bukanlah nak diambil masa dah sakit. Walaupun insyaAllah, perubahan positif tetap ada. Cuma, mungkin makan masa. 

Tapi, amalkanlah Vivix pada masa sihat dan segar bugar, supaya kita melindungi sel dalaman daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal-radikal bebas dan toksin. Di samping itu, kita juga akan memelihara diri kita daripada penyakit-penyakit yang tidak diingini.



Sekian celoteh kak yone. Nak katanya di sini ialah, jaga kesihatan kita sebab apabila dah sakit, susahlah nak cakap. Siapa yang nak sakit, rugi kos perubatan dan hidup pun tak happy 😢

Kak yone mentor Shaklee korang,
012-5538628
Hearty . Love . Healthy
ID Shaklee: 1112978

Pembelian Vivix melayakkan anda mendapat postage percuma ke seluruh Malaysia. 

Yang nak COD, boleh dapatkan direct daripada kak yone di sekitar:
- Shah Alam
- Subang, USJ
- Petaling Jaya di sekitar Amcorp Mall, VSQ Tower, Menara PKNS, Jaya Shopping Mall dan kawasan-kawasan berdekatan.
- Klang di sekitar Hotel Premier, AEON Bukit Tinggi, Taman Sri Andalas.
- Mid Valley
Previous
Next Post »
0 Komentar