Gejala Kaki Lembik? Masalah Saraf?

Apa khabar semua 😊 

Kak yone gi melawat kak and abang ipar. Haishhh lama tak kunjung mengunjung. Rupanya kak ipar cerita pulak yang abang ipar, tiba-tiba sebelah kakinya jadi lembik.

Bayangkan macam simptom Bell Palsy di muka tapi terkena di kaki. Kaki jadi lembik sampai selipar boleh tercabut, jadi uncontrollable. Tapi kaki lembik ni, bukan jadi sepanjang masa. Ada masa-masanya jadi normal balik. Macam plug elektrik yang kita adjust, kejap boleh dan kejap off balik gitu.

Kebetulan masa jumpa doktor, elok pulak kaki tu. Bila check tekanan darah semua, memang elok normal sangat. Abang ipar kak yone tu memang fit. Boleh berjogging dengan stamina memang up je.

Jadi doktor bagi ubat suruh pantau dulu. Kalau berlarutan, tindakan selanjutnya mungkin kena rujuk pakar. Iyela keadaan kaki lembik tu bahaya sebab nak bawa motor dan kereta pun susah. Kaki memang tak rasa apa. 

Doktor cakap mungkin berkaitan dengan saraf. Tapi setakat ni belum dapat dipastikan 😞 Semoga abang ipar kak yone sihat-sihat selalu.




Apa pun, apabila usia semakin meningkat badan kita sangat-sangat berisiko untuk mendapat pelbagai penyakit. Nauzubillah Hi Minzalik. Oleh itu, muda-muda ni, selain memastikan badan fit dengan menjaga makan dan bersenam, kita juga hendaklah memastikan diri kita sentiasa mendapat nutrisi yang mencukupi.

Setelah 3 tahun berkenalan dan berkecimpung dengan Shaklee, kak yone sarankan sangat untuk amalkan sekurang-kurangnya Daily Essential Set Shaklee yang terdiri daripada:

1. Vitamin B Complex untuk membantu mempertingkatkan tenaga dan juga membantu seseorang itu lebih 'waras' dan mengurangkan stress.

2. Vita-Lea ialah multivitamin yang tertua di dunia. Kaya dengan pelbagai sumber vitamin dan juga zat besi. Bertindak sebagai pencukup nutrisi harian kita.

3. ESP mengandungi 9 sumber asid amino yang diperlukan oleh manusia. Membantu dalam memperbaiki kesihatan kulit dan otot serta membekal nutrisi protein yang sangat penting dalam perkembangan kita.

4. Sustained Release Vita-C Plus (vitamin C). Mungkin ramai yang rasa makan vitamin C takde apa-apa kesan, macam kak yone dulu rasa apabila makan jenama lain. Tapi apabila konsisten amalkan vitamin C Shaklee ni, memang terasa perubahan pada kesihatan kulit yang membantu mengurangkan pengeluaran jerawat. 

Masa pregnant pun, elok sangat amalkan vitamin C untuk membantu mengurangkan serangan virus dan bakteria. Terutamanya apabila kena demam, batuk-batuk dan selsema. 

Vitamin C Shaklee memang the best. Walaupun hanya 500mg, insyaAllah badan kita menyerap semuanya sebab teknologi sustained release membantu melepaskan hanya 100mg pada setiap jam. Jadi sebiji tablet vitamin C akan berada di dalam badan selama 5 jam.

5. Omega Guard iaitu minyak ikan Omega 3 sangat-sangat baik untuk kesihatan dalaman. Bersifat anti-radang dan membantu sangat apabila seseorang itu mengalami masalah sendi. Macam kak yone dulu, memang konsisten Omega Guard ni untuk ikhtiarkan sakit tumit. Alhamdulillah sekarang dah ok sangat.

6. Vivix. Supplemen yang tinggi antioksidan yang terbaik untuk diamalkan. Kandungan Resveratrol membantu memulihkan sel-sel dalaman agar sentiasa sihat dan bertenaga. Kalau sel kita sihat, semestinya kita pun akan sihat selalu 😊 Kaum wanita mesti suka, sebab Vivix membantu menganjalkan kulit dan kelihatan lebih awet muda.

Kalau berminat dengan vitamin-vitamin ni semua, insyaAllah, anda akan terus dapat keahlian secara percuma. Vitamin-vitamin ni semua memang terbaik, kesayangan kak yone tau.

Hubungi kak yone di 012-5538628 untuk mendapatkannya 😊

Sekian daripada Kak yone yang makan vitamin dan share kebaikannya dengan korang.

Pengedar Shaklee Shah Alam, Klang, Petaling Jaya, Mid Valley dan seluruh Malaysia. Nak COD, roger-roger aje kak yone 😊

Hearty . Love . Healthy

012-5538628

ID Shaklee kalau korang beli direct di Shaklee - 1112978
Previous
Next Post »
0 Komentar