Loya Dan Sakit Kepala

Ada tak masa-masanya tiba-tiba terasa macam loya-loya, perut berangin dan macam nak sakit kepala?



Haaaa ada beberapa sebab boleh terjadi macam ni. Antara sebab-sebabnya ialah:

1. Perut masuk angin

2. Salah makan

3. Gastrik

4. Makan makanan yang terlampau pedas

5. Makan terlalu banyak

6. Mengandung?

Banyak sebab yang menyebabkan rasa loya dan sakit kepala. Kita pun tak tahu macam mana nak buat kan? Kecuali kena hadap je.

Perkara utama apabila sakit kepala dan sakit perut ni, kalau kena gi toilet, please, jangan tahan dan pergilah toilet. Pasti rasa lega. Kalau toilet bukan solutions, then cuba untuk legakan diri in any means. 

Macam kak yone semalam, kak yone terlebih makan 😀 Nak duduk memang tak selesa. Oleh itu, kak yone berdiri je sampai lega perut kak yone.

Haaa padan muka makan banyak sangat macam bertahun-tahun tak jamah nasik. Tapi kalau bukan terlebih makan punca tak sedap perut dan loya-loya, maka, amalkan sesuatu yang minty. Sejuk-sejuk gitu.

Dulu masa kak yone muntah-muntah sebab food poisoning, kak yone minum teh o. Sebab kita rasa dahaga. Minum air keluar balik. Sesetengah orang memang minum teh o pekat untuk mengurangkan loya dan juga cirit birit.

Kalau tak menjadi juga, kak yone cadangkan telanlah Peppermint Ginger. Memang wangi je bau minty-minty nya dan apabila dah ditelan, rasa sejuk perut lega. Baunya macam daun pudina. Kalau nak kemam pun boleh.

Satu lagi, sebenarnya kemungkinan besar perut masuk angin. Telanlah Garlic Complex untuk membantu buang angin. Nak tak nak kita nak legakan perut dan semestinya tak nak rasa loya-loya.

Apabila dalam situasi loya, muntah-muntah, pastinya kita terasa haus sangat. Selain macam cadangan kak yone untuk amalkan teh o, boleh juga amalkan Performance Drink. Performance drink adalah minuman isotonik yang tidak bergas dan kurang gula.

Selalunya kita minum 100 plus. Tapi gantikan dengan Performance Drink sebab lebih baik. Angkasawan NASA pun minum tau. Rasanya yang ringan dan manis-manis buah, lebih baik daripada rasa gas daripada minuman 100 Plus yang memeritkan tekak.

Performance Drink memang bagus sangat untuk menggantikan semula cecair yang hilang dan membantu mengurangkan rasa haus akibat muntah-muntah.

Nak mengurangkan sakit kepala pula, elok amalkan set di bawah:



Set Asas Migrain ini sangat membantu melegakan sakit kepala. Adakalanya sakit kepala disebabkan tekanan dan menyebabkan otot-otot kejang dan sakit urat.

Jadi kombinasi vitamin B Complex sangat bagus untuk urat saraf, Ostematrix sangat bagus untuk menenangkan otot-otot yang kejang dan Omega Guard membantu mengurangkan keradangan.

Yang bagus lagi, sentiasa amalkan Vivix. Sebab Vivix membantu melancarkan pengaliran darah dalaman. Resveratrol dalam Vivix membantu memperbaiki sel-sel yang lemah dan bermasalah. InsyaAllah sakit kepala akan dapat dikurangkan.

Fuhhh banyakkan vitamin yang kak yone share 😊Kak yone share yang baik-baik semoga dapat membantu pembaca mencari penyelesaian. Kalau nak tanya dan beli, boleh whatsapp kak yone di 012-5538628.


Pengedar Shaklee Shah Alam, Petaling Jaya (PJ), Klang, Mid Valley, Subang dan seluruh Malaysia. Hubungi kak yone di 016-2364798 untuk COD di kawasan-kawasan seperti yang dinyatakan di atas.
Previous
Next Post »
0 Komentar