Sakit Perut Haid

Sakit perut memang ada macam-macam. Tapi kali ni kak yone nak bercerita pasal sakit perut haid. Sakit perut sebab datang bulan.

Kak yone takdelah kritikal sangat kalau sakit perut haid ni. Alhamdulillah. Tapi depan mata kak yone sendiri pernah tengok room mate kak yone berguling dan muntah-muntah sebab senggugut ni. Orang cakap sakitnya sebab cakar syaitonnnnn di rahim wanita. Wallahua'lam.

Selalunya kes sakit perut senggugut ni terjadi pada anak-anak dara. Betul kot. Sebab orang dah kahwin, macam dah ok 😁 Jadi nak hilangkan senggugut, kenalah nikah cepat-cepat 😂 Gurau ja. Sampai jodoh nikahla kan 😊

Orang yang mengalami senggugut ni, kalau tak tahu, memang tak dapat nak elak daripada rasa sakit setiap bulan. Ada yang sampai mc! Ni pun jadi depan mata. So apa nak buat? Hadap je tiap bulan ekk?


Badan kita ni akan berfungsi dalam keadaan yang paling terbaik apabila cukup semua nutrisi. Sakit perut disebabkan haid terjadi sebab rahim kita dalam keadaan tegang. Jadi nak membantu merelekskan otot rahim yang meregang, pastikan badan kita cukup kalsium.

Mudah je kan? Apa? Tak suka minum susu? Kalau rasa susah nak minum susu, pastikan telan tablet Ostematrix yang kaya dengan kalsium dan mineral-mineral lain yang sangat bagus untuk kesihatan tulang. Yang bagusnya Ostematrix, ada vitamin D untuk memastikan penyerapan kalsium optima dan Magnesium yang membantu merehatkan otot, termasuklah mengurangkan sakit senggugut 😍

Tapi kalau nak yang lebih baik, nak control sakit perut haid ni, dan juga regularkan kedatangan haid, boleh amalkan Vivix dan GLA Complex.

Testimoni orang yang mengamalkan Vivix, hilang sakit senggugut

Korang yang ada problem period mesti pernah dengar Evening Primerose Oil (EPO). Haaaa GLA ni bukan aja kaya dengan Evening Primerose Oil, malah kaya dengan minyak Borage yang yang jauh lebih baik daripada EPO.

Ramai juga yang amalkan semua ni termasuk Vivix dah merasai kedatangan haid yang lebih normal, sakit senggugut pun dah takde. So apa tunggu lagi? Dapatkan supplemen-supplemen ini segera. Bulan May 2015, vitamin-vitamin ni dah naik harga.

Hubungi kak yone di 012-5538628 sekarang!
Pengedar Shaklee Shah Alam, Petaling Jaya, Subang, Klang, Mid Valley dan seluruh Malaysia!
ID Shaklee boleh je korang pakai: 1112978

Entry-entry yang menarik untuk anda baca:

Previous
Next Post »
4 Komentar
avatar

Good info. Thanks for sharing sis ��

Balas
avatar

bagusnya vivix ni!

Jom ke www.maisarahsidi.com :)

Balas
avatar

Sama-sama. Semoga bermanfaat :)

Balas