Wanita Makhluk Yang Kuat

Hari ni kak yone nak tulis sesuatu untuk wanita-wanita sekalian 😉 Ketahuilah, kita semua memang dijadikan sebagai makhluk yang kuat!

Wanita memang seorang yang tabah. Kak yone yakin, kita memang akan lakukan yang terbaik dalam kehidupan ini. Semestinya untuk membahagiakan diri dan orang-orang yang disayangi. 


Tapi banyak juga wanita yang mengalami tekanan mental kerana terlalu banyak beban yang dipikulnya. Kalau tak dibuat sesuatu, memang boleh jadi gila.

Jadi perempuan memang kena pastikan fizikal, mental dan rohaninya kuat. Kalau tidak, stress jiwa. Bak kata sifu kak yone, orang yang rapuh jiwanya, miskin rohaninya, maka tidak kental orangnya 😫

First thing first, janganlah biarkan diri dalam keadaan lapar. Orang yang lapar ni, cepat marah. Nanti nak layan anak-anak dan suami, kurang sabarnya. Tapi dah jadi mak, memang selalu mendahulukan anak-anak. 

Jalan pintas untuk keadaan ini ialah, minum ESP. Bancuhan soya yang rendah indeks glisemik yang membantu tahan perut daripada kelaparan. Memang ESP ni penting sangat sebab badan kita memerlukan nutrisi protein yang berkualiti.

Kemudian, amalkan vitamin B Complex selalu. Vitamin B sangat penting dalam membantu mengurangkan stress. Ni memang sangat betul sebab kak yone memang rasainya sendiri. Kita akan lebih tenang apabila menghadapi situasi yang menekan.

Kemudian pastikan juga mengamalkan Ostematrix untuk memastikan mendapat bekalan kalsium yang berkualiti untuk kekuatan tulang. Almaklumlah wanita memang kehilangan kalsium dan kalsium juga dicuri si comel semasa penyusuan 😂

Yang bagusnya Ostematrix ini juga membantu badan kita lebih releks. Kalau sakit kepala tu, kombinasi Ostematrix dan vitamin B Complex sangat-sangat membantu menghilangkan sakit kepala. 

Satu lagi vitamin yang penting bagi wanita ialah multivitamin tertua di dunia iaitu Vita-Lea yang juga mengandungi zat besi yang memang sangat-sangat membantu dalam mengekalkan paras HB di tahap yang baik. Tapi yang pentingnya, kita tahu bila jadi mak-mak ni, tak cukup zat sebab keluarga diutamakan. Jadi harus sangat makan Vita-Lea untuk mencukupkan nutrisi yang diperlukan.

Finally, Vivix! Vivix ni paling penting. Supplemen anti-aging. Sudah menjadi lumrah wanita mahu kelihatan cantik. Vivix memang supplemen yang paling sesuai. Kandungan Resveratrol membantu pemulihan sel-sel dalaman. Dengan itu, Vivix membantu wanita lebih bertenaga, kulit anjal dan kelihatan awet muda gitewwww.

Jadi, apabila menjadi wanita, pastikan kesihatan diri sendiri berada pada tahap terbaik. Wanitalah tonggak terpenting dalam keluarga. Apabila wanita gembira, sihat dan bahagia maka berbahagialah kaum suami dan anak-anak 😉

Kak yone cerita ni semua sebab kak yone pun seorang perempuan, isteri dan ibu. Memang tak lari daripada rutin yang memenatkan. Maka, vitamin-vitamin ni semua sangatlah penting. Kak yone amalkan sendiri dan memang sangat-sangat rekemen tau jenama Shaklee ni. 

Nak dapatkan vitamin-vitamin Shaklee, hubungi kak yone di 012-5538628.

Sekian celoteh kak yone,
012-5538628
Pengedar Shaklee Shah Alam, Klang, USJ, Petaling Jaya, Mid Valley dan seluruh Malaysia
ID Shaklee kalau korang nak beli direct di Shaklee: 1112978
Previous
Next Post »
0 Komentar