Cara-cara menghilangkan sakit kepala yang mengganggu kerja seharian

Alhamdulillah. Kalau baca tajuk tu, jangan kecam kak yone. Kak yone share aje cara-cara menghilangkan sakit kepala yang confirm sembuh cara kak yone 😊 Apa-apa pun, itu ikhtiar dan yang mengizinkan penyembuhan sepenuhnya semestinya Allah Yang Maha Esa.

Semalam, boleh kata seharian kak yone terkena sakit kepala. Mula-mula sakit kepala mild je. Tapi sampai ke petang, tiba-tiba je boleh rasa sakit kepala yang buat rasa nak termuntah dan nak tercirit. Haaaa memang ada masa-masanya kak yone memang terkena sakit kepala sampai macam tu.



Cara-cara yang kak yone buat untuk menghilangkan sakit kepala:

1. Tidur 
Kadang-kala kita sakit kepala sebab kurang tidur. Maklumlah komitmen diri memaksa kita 'mengorbankan' masa tidur. Tapi bila kena sakit kepala, berehatlah sekejap. Tidur dalam masa 10-20 minit, terutama tidur yang disunatkan ialah sebelum masuk waktu Zuhur. InsyaAllah sakit kepala hilang, badan lebih bertenaga.

2. Ambil angin.
Kalau sibuk bekerja di dalam bangunan yang beraircond, keluarlah sebentar, hidu udara luar dan nikmati kepanasan cahaya matahari. Tarik nafas panjang-panjang.

3. Abaikan sakit kepala
Haaaa yang ni kalau sakit kepala yang mild atau ringan aja. Bolehla jangan dilayan sangat dan teruskan buat apa-apa yang patut. 

InsyaAllah, sakit kepala akan berkurangan atau tolerable la. Nak kata hilang, mai kak yone share kan macam mana kak yone hilangkan sakit kepala.

Jawapannya kak yone makan Ostematrix, Vitamin B Complex dan Vivix. Pastu tidur. InsyaAllah esok pagi, bangun dalam keadaan bertenaga dan hairan.

Sebab apa nak hairan? Sebab badan rasa ringan, sakit kepala dah hilang. Memang mengantuk pun takdak. 

Memang pagi tadi, kak yone bangun macam pelik. Hahaha sebab ehhh hilang sungguh sakit kepala. Tapi nak hilangkan sakit kepala ni, ada syaratnya. Hahaha. Minum air banyak ekkk. 

Apa-apa pun keadaan, air sangat-sangat penting. Sebab air yang cukup, akan bantu proses dalaman badan berfungsi dengan lebih baik. Pengaliran darah pun lebih lancar. 

Jadi, makan Ostematrix, vitamin B Complex dan Vivix, serta air yang banyak memang membantu kelancaran vitamin-vitamin ini membantu menghilangkan sakit kepala.

Ostematrix ni tablet kalsium yang membantu merehatkan otot-otot yang penat. Vitamin B Complex pula membantu mengurangkan tekanan terhadap urat saraf dan Vivix, membantu memperbaiki sel-sel dalaman yang keletihan. 

Jadi badan kita akan lebih cergas dan bertenaga, jeng jeng 😊

Nak dapatkan vitamin-vitamin ni, hubungi aje kak yone di 012-5538628.

Ikhlas sharing kak yone nak bantu korang yang selalu sakit kepala,

Pengedar Shaklee Shah Alam, Petaling Jaya, Subang, Klang, Mid Valley dan seluruh Malaysia. Nak COD pun boleh. Roger aje kak yone di 012-5538628.


Entri-entri berkaitan yang menarik untuk dibaca:




Previous
Next Post »
0 Komentar