Kenapa Kulit Masih Keluar Jerawat Walaupun Telan Supplemen Macam Makan Nasi?

Hari ni kak yone nak merungkai rahsia kenapa kulit masih keluar jerawat walaupun telan supplemen macam makan nasi?

Supplemen dah macam-macam kita telan. Tapi jerawat makin meriah pulak keluar.

Pertama sekali, sebelum nak mula berikhtiarkan ke arah kulit yang bebas jerawat, check dulu beberapa perkara pada diri sendiri.

1. Pembuangan air besar lawas tak?

2. Setiap hari minum air lebih 3 liter tak?

3. Datang bulan regular tak?

4. Rasa-rasanyalah ​diri selalu stress tak?

Kalau ada antara persoalan di atas, jawapannya ya, jangan lupa beritahu kepada penjual vitamin Shaklee anda ya. Supaya mudah dia nk suggest vitamin-vitamin yang bersesuaian sebelum makan vitamin untuk kulit.

Tapi, yang terbaik walau apa jua keadaan, sebelum nak memulakan pemakanan vitamin untuk sebab tertentu, yang paling senang untuk pastikan vitamin diserap dengan optimum, detoxlah badan dulu.

Lepas detox, InsyaAllah makan vitamin atau supplemen memang akan mudah terasa kesannya.

Detox yang paling mudah ialah makan Herb-Lax dulu. Ada lah cara-caranya. Ni kiranya step paling simple.

Tapi yang terbaik, amik set Detox Shaklee terus! 

Set Detox Shaklee

Haaaa ni confirm cuci usus, cuci hati, dan cuci darah. 

Nak share jugak pengalaman kak yone sendiri. Consider sekarang dah setahun lebih sikit kak yone jalani program detox. Kesannya memang kulit kak yone sangat stabil. Jerawat pun sikit-sikit aje.

Tapi dah namanya setahun lebih dulu buat kan. Pastu makan tak terjaga. Apa-apa pun pakai makan je. Sekarang mulalah naik balik jerawat-jerawat halus di dahi. 

Memang geram kan. Padahal vitamin tetap makan. Kawan-kawan kak yone siap gurau lagi cakap macam makan nasi bila makan vitamin 😂

Kenapa jadi macam ni? Sebabnyaaaaaa usus kita terlalu kotor. Makan kan tak terjaga. Then kadang-kadang skip buang air besar. Memang teruklah kat dalam usus tu.




Cara nak bersihkan dalaman terutama usus kita, memang melalui detox. 

Pertama hati kita yang terlalu kuat bekerja akan dibersihkan dengan pengambilan DTX Complex. Darah kita yang kotor dengan toksin juga akan dibersihkan dengan Alfalfa. Semua toksin ini akan dibuang melalui pembuangan air besar yang dibantu dengan Herblax.

Semasa detox, disebabkan ada makanan khas yang perlu diambil, Peppermint Ginger akan membantu mengurangkan ketidakselesaan perut. Vivix pula membantu untuk memulihkan sel-sel dalaman yang mengalami masalah atau lemah kerana rosak atau penuaan.

InsyaAllah, di akhir program detox, berat badan akan turun dan kulit memang kelihatan glowing. Tapi yang berjerawat, bagi masa untuk jerawat pulih terlebih dahulu 😍

Nak tahu cara berdetox? Mai whatsapp kak yone. Akan kak yone share cara-cara yang lengkap pasal detox. Whatsapp ke 012-5538628.

Hearty . Love . Healthy

ID Shaklee - 1112978 (boleh guna ID ni bila walk in di Shaklee)
Previous
Next Post »
0 Komentar