Macam Mana Menghilangkan Sakit-sakit Tangan Dan Kaki Lepas Main Bowling

Jangan gelak bila tengok tajuk ni 🤣 Sebabnya orang-orang yang dah lama tak main bowling dan tiba-tiba main bowling aje yang faham. Haishhhh macam mana nak hilangkan sakit-sakit tangan dan kaki lepas main bowling.


Kak yone terkejut juga. Bagi kak yone, kalau sakit tangan sebab terkejut angkat bola bowling tu, normallah. Tapi kalau korang tiba-tiba praktis main bowling sebab ada game ke, kemungkinan kaki yang bersilang dengan tangan yang mencampak bola bowling pun akan sakit. Silap-silap tangan pun boleh tergeliat, sebab nak buat bola spin 😀

Yang kaki tu, jadi sakit sebab kita letakkan pressure atau tekanan ke atas kaki untuk mengimbangi berat badan apabila kita lempar bola bowling tu.

Rasanya kes yang sama boleh jadi jugak untuk sukan-sukan yang lain macam permainan bola tampar, bola baling dan sebagainya. Apa-apa pun, badan kita memang terkejut kalau dah lama tak bergerak 😂

Tips kat sini ialah, apa-apa game atau sukan, regang-regangkanlah dulu badan tu. Supaya otot kita tak terkejut. Haaa orang kata panaskan badan dulu.

Then barulah mulakan permainan bowling. 

Tapi memang tak dapat elak juga sakit-sakit tangan dan kaki ni kan. Macam kak yone, teman setia kak yone 3 jer.

1. Ostematrix iaitu tablet Kalsium yang memang kandungan untuk kesihatan tulang kita. Apa kena mengena dengan sakit tangan dan kaki? Kalsium membantu meregangkan otot-otot. In other words, otot yang rasa kejang keras ni, akan releks apabila kita makan Ostematrix.

2. Vitamin B Complex yang memang wajib ada di setiap rumah. Kadang tanpa sedar, kita mencederakan urat saraf dalaman. Macam tergeliat tu. B Complex ni membantu meredakan urat saraf yang sakit.

3. Vivix. Supplemen terpenting sebabnya otot-otot yang sakit sebenarnya mengalami tekanan akibat kejutan. Kan tiba-tiba pi angkat bola bowling. Kita nak elokkan balik otot terkejut tu dan juga boost balik tenaga kita. Peluh ketiak jugak tau main bowling. So Vivix membantu kita supaya lebih sihat bertenaga. Nak-nak kalau keesokan harinya ​kerja.

Yang wanita, mesti bukan aje nak fokus pada bowling tapi rumah tangga. Kena bertenaga dan bangun pagi dengan cergas. So supplemen-supplemen ni memang sesuai sangat.

Macam kak yone, sebelum tidur, makan supplemen-supplemen ni. Bangun pagi memang segar bertenaga tau.

So? Tunggu apa lagi? Hubungi kak yone melalui WhatsApp di 012-5538628. Dapatkan segera!

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
0 Komentar