Vivix Membantu Menyembuhkan Luka Czer Dan Mengurangkan Kesakitan

Hari ni kak yone share pulak salah seorang pengguna Vivix yang bersalin czer. Tapi masalahnya lepas bersalin, dia tak dapat nak makan antibiotik, ubat semua sebab orangnya alergik ubat.

Habis muka, bawah mata semuanya bengkak. Memang jenuhla menahan sakit lepas operation sampailah dia mencuba tonik merah yang femes sangat tu.

InsyaAllah Vivix yang femes tu membantu menyembuhkan luka czer dan mengurangkan kesakitan.

Moh kita baca kisahnya:

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

LUKA CZER SEMBUH DENGAN CEPAT SELEPAS AMALKAN VIVIX

Assalamualaikum saya Nurul Aziyana, pengguna Shaklee sudah hampIr 4 tahun. Saya nak kongsi kisah bagaimana Vivix sangat membantu saya ketika berpantang bersalin secara pembedahan. 

Untuk kelahiran yang kedua ni baru saya guna set bersalin Shaklee Vivix sebab kelahiran pertama belum kenal lagi vitamin Shaklee. Al kisah menjadi asbab bersalin czer, semasa datang contraction suam-suam suku tu kebetulan memang ada appointment dengan gynea. Masa scan waktu tu lah baru dapat tahu breech.

Doktor terus buat keputusan, emergency operation. Terus ke HTAA, pung pang pung pang ditolak ke OT untuk berdepan dengan pengalaman kali kedua. Mungkin proses nak bersalin tu cepat.. tapi kesakitan yang ditanggung selepas bersalin czer kali ni lain dari yang pertama dulu. 

Czer adalah major operation. Jadi ubat tahan sakit dan antibiotik adalah wajib. Malangnya saya allergic pada banyak ubat. Bila makan satu muka akan jadi bengkak sampai tak boleh nak bukak mata.



Saya hanya mampu makan panadol. Tapi itupun akan buat jadi bengkak juga cuma tak seteruk bila makan antibiotic. Kalau demam biasa or sakit kepala ok la kan dengan panadol. Tapi kalau czer tak cukup hanya dengan panadol.

Minggu pertama sangat hazab. Sakit bagai daging di perut tu dihiris-hiris sampai saya tak mampu nak bergerak. Nak ke toilet yang sekangkang kera pun terpaksa berenti 2 kali dan ambil masa yang lama sampai menangis.


Nak bangun, nak duduk sangat lah menyeksakan. Ditambah pula anak jaundis masa tu dan ulang alik klinik untuk injection selepas bersalin. Syukur juga kat rumah ni memang ada wheelchair.

Disebabkan tak boleh makan ubat tahan sakit dan antibiotik, jadi saya bertahan dengan vitamin Shaklee. Sejak hari pertama saya ambil ZINK COMPLEX dan VITAMIN C (untuk cepat baik luka) , GARLIC COMPLEX untuk ganti ubat antibiotik, VITALEA , BCOMPLEX untuk tenaga, OSTEMATRIX untuk elak sembelit (memang tak sembelit sepanjang berpantang), LECITHIN untuk bengkak susu.

Namun begitu, megadose zink complex n vitamin C tak mampu untuk meringankan sakit saya. Yelah, ini vitamin bukan ubat..dan vitamin pulak adalah vitamin semulajadi kesannya bukan segera macam ubat. Mungkin tak cukup untuk tahan sakit dari major operation ni. Satu je yang saya belum cuba waktu tu dan saya menyesal sebab tak ambil dari hari pertama lagi iaitu VIVIX.

Kesakitan masih terasa walaupun lepas 2 minggu pembedahan. Bila saya cuba VIVIX? hari ke-20.. saya ambil 1 sudu teh pada mulanya. Selepas 3 hari saya makan vivix, alhamdulillah syukur sangat-sangat sebab dah kurang rasa sakit. Bila dah kurang rasa sakit, jalan pun laju sikit. Kalau sebelum tu nak jalan memang kena pegang perut. Allah, syukur sangat rasa. masa ni memnag rasa menyesal tak start amik Vivix hari pertama bersalin.Sangat menyesal.

Lepas ni saya dah tahu dah, cara cepat untuk baik luka czer tak lain dan tak bukan adalah denganVivix. Itu sebab saya sayang sangat dengan Vivix ni. Alhamdulillah juga Vivix tak mengganggu penyusuan langsung. Alhamdulillah, lepas pengambilan Vivix terus rasa kurang sakit di perut dan cepat hilang.

Seksa tau nak pegang baby yang berat tu kalau sakit. Banyak pergerakan akan terbatas.Tapi nak tak nak kena bergerak juga walau sakit macam mana pun.

Saya juga syorkan pada kawan yang juga bersalin secara czer.

Untill now, saya masih consume Vivix ni sebab banyak sangat kelebihannya. saya tau saya masih memerlukan Vivix untuk luka dalaman dan yang penting untuk kecantikan juga. Vivix baiki sel-sel dalaman. Bila sel cantik, fungsi badan pun cantik. Sebab tu luka pun cepat baik sebab Vivix bertindak terhadap sel.

Jadi saya amat sarankan Vivix untuk mereka yang bersalin secara Czer..dan Vivix ni boleh juga untuk mereka yang menjalani apa-apa pembedahan untuk memastikan luka cepat baik. Baik juga untuk pudarkan parut akibat jahitan semasa pembedahan. Terbaik sungguh!

💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟💟

Kak yone pasti, selepas bersalin yang paling penting, adalah nak sembuh luka-luka bersalin cepat supaya dapat fokus pada baby dan penyusuan.

Oleh itu, selain mengambil set berpantang Shaklee, jangan lupa masukkan sekali Vivix untuk membantu luka dengan cepat, InsyaAllah.

Kak yone share untuk manfaat diri sendiri dan juga manfaat anda 😁
012-5538628


Mentor dan pengedar Shaklee Shah Alam, Klang, PJ, Subang, Mid Valley dan seluruh Malaysia. 

Nak COD di area Amcorp Mall, VSQ PJ, Menara PKNS, Shah Alam, Hotel Premiere Klang semua boleh. Roger-roger kak yone ya di 012-5538628.

Entri berkaitan yang menarik untuk dibaca:

1. Meroyan - Rawat sebelum terlambat

2. Kenapa wanita bad mood bila period?
Previous
Next Post »
0 Komentar