Apabila dah masuk umur 30, kalsium akan hilang lebih banyak daripada pembinaannya dalam badan kita

😊 Apa khabar? Harap sihatlah semua. Hari ni kak yone nak sentuh bab tablet kalsium. Ye pengambilan tablet kalsium untuk memenuhi keperluan nutrisi kalsium yang sangat penting untuk kita semua. Sebabnya, apabila dah masuk umur 30 tahun, kalsium akan hilang lebih banyak daripada pembinaannya dalam badan kita. Nanti kalau tak cukup kalsium, badan kita akan curi kalsium daripada tulang pulak. Maka rapuhla tulang kita.

Hari tu, kak yone bersembang dengan personal trainer dekat gym di ofis kak yone ni. Bila dia tanya vitamin-vitamin yang kak yone ambil, kak yone letak calcium tablet. Dia cakap hati-hati dengan pengambilan tablet kalsium ni. Kak yone faham kenapa dia begitu concern. Sebab kebanyakannya sama ada tidak memenuhi keperluan tulang kita atau pun penyerapan yang tidak sepenuhnya.



Korang tahu tak, untuk memastikan penyerapan kalsium yang optimum, kalau dalam tablet tu hanya ada kalsium semata-mata, maka kesianlah sebab kalsium tu sangat susah untuk diserap ke dalam tulang-tulang kita. Nak pastikan betul-betul diserap, kena ada vitamin D untuk penyerapan kalsium yang optima. Tablet kalsium yang kak yone ambil ialah OsteMatrix yang nutrisi di dalamnya memang sangat-sangat diperlukan oleh tulang kita.

Berikut adalah nutrisi-nutrisi yang terdapat di dalam sebiji tablet Ostematrix:

💚 Kalsium - sumber utama yang diperlukan oleh badan kita.

💚 Magnesium - membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang kita.

💚 Vitamin D - merangsang penyerapan kalsium

💚 Boron - membantu mempertingkatkan metabolisme tulang

💚 Copper, zinc dan manganese - mengaktifkan enzim yang membantu membina jisim tulang

Haaa itu baru fungsi basic / asas setiap nutrisi di atas. Ada lagi fungsi-fungsi lain bagi nutrisi-nutrisi tersebut. Contohnya antara fungsi-fungsi lain Magnesium adalah untuk menenangkan otot-otot yang tegang dan menstabilkan tekanan darah.

Jadi, bila makan Ostematrix Shaklee ni, bukan aje bantu penyerapan kalsium dan sumber-sumber nutrisi yang lain. Malah bantu badan kita lebih sihat, mudah nak membuang air besar, mengurangkan sembelit, dan mengurangkan kekejangan otot.

Ostematrix ni la vitamin Shaklee pertama yang kak yone cuba. Walaupun baru beberapa hari amalkan, kak yone memang terasa perbezaannya. Masa tengah pregnant anak kedua pun, alhamdulillah, kak yone takde sembab air (jadi kaki gajah) dan kejang kaki 😊

Jom layan testimoni-testimoni lain pasal Ostematrix ni:







Memang recommended sangat Ostematrix ni. Kak yone dah rasa kebaikannya, so kak yone nak share juga dengan anda, anda, anda, anda dan anda semua 😀Sebotol Ostematrix, 120 biji, berharga RM61.25. Whatsapp kak yone di 012-5538628.

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley

Previous
Next Post »
5 Komentar
avatar

Betul tu, gigi pun boleh pecah bila kalsium kurang dalam badan

Balas
avatar

Memang kena buat pilihan yang betul bila ambil pil kalsium..memang byk sy lihat pil kalsium di pasaran yang hanya mengandungi kalsium shj..memang tak terserap dlm badan. Sia-sia je ambil..

Balas
avatar

Memang betul. Kurang kalsium, kesan yang boleh dilihat ialah ke atas gigi :)

Balas
avatar

Tu la.. Pulun makan kalsium tapi rupa-rupanya tak diserap pun. Memang sedih :'(

Balas
avatar

bila makin berusia lagi kena mkn kalsium, pemakanan seharian kadang x cukup nak plk bila kita tak amalkan pemakanan seimbang jadi kena la amik pil tambahan nak support mn yang kurang.

Balas