Case study: Bagaimana Nutriferon membantu mengurangkan jangkitan virus

Semalam kak yone terjumpa satu case study yang researchnya tak publish lagi daripada Cornell University. Case study ni berkenaan dengan Nutriferon. Tapi Nutriferon kat US dalam bentuk kapsul, bukan macam sachet di Malaysia ni. Tapi fungsinya masih sama. Case study ini membincangkan tentang bagaimana Nutriferon membantu mengurangkan jangkitan virus dalam paru-paru manusia 😊



Shaklee ni sangat komited kepada "NO ANIMAL TESTING" dalam segala clinical research yang dijalankan. TAKNAK guna haiwan untuk menguji segala vitamin yang dihasilkan. Jadi macam mana nak tahu Nutriferon ni bagus dalam mengurangkan jangkitan virus dalam paru-paru?

Sebelum sampai ke part nak tengok bagaimana Nutriferon membantu dalam mengurangkan jangkitan virus tu, Shaklee telah bekerjasama dan support research yang dijalankan oleh Cornell University untuk membangunkan suatu model yang menyamai sel yang terdapat di dalam paru-paru. So memang takde sangkut paut ekk dengan haiwan atau pun manusia. Tapi model tu dibangunkan sendiri.

"Shaklee agreed to support the research at Cornell in developing a model of the human airway epithelium - even though that research itself did not involve any Shaklee products and was, therefore, of no direct benefit to Shaklee."


Boleh refer link ni untuk baca sepenuhnya:
http://www.healthisalifestylechoice.com/uploads/1/0/3/3/10331711/nutriferon_cornell_casestudy_082009.pdf

Selepas model ini dibina, barulah Shaklee menyokong kajian seterusnya di mana Nutriferon digunakan untuk membantu mengurangkan serangan virus flu ke atas paru-paru.
Walaupun keputusan kajian belum dikeluarkan, namun kesimpulan yang didapati menunjukkan Nutriferon telah mengaktifkan 'sel-sel pembunuh semulajadi' yang memusnahkan virus-virus flu apabila berlakunya serangan ke atas paru-paru. 

So berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Cornell University, dapatlah kak yone katakan yang Nutriferon memang sangat bagus dalam membantu mempertingkatkan sistem pertahanan badan dan mempertahankan badan kita daripada serangan virus dan bakteria. 

Berikut adalah testimoni-testimoni rakan-rakan kak yone yang berikhtiar dengan Nutriferon.





Kalau berminat untuk mendapatkan Nutriferon, boleh hubungi kak yone di 012-5538628 untuk pembelian. Harga sekotak Nutriferon, 30 sachet berharga RM181.25. Nak jimat lagi, jom join sebagai ahli. Dapatlah membeli vitamin-vitamin Shaklee dengan harga yang lebih menjimatkan 😊


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley

Previous
Next Post »
0 Komentar