Pentingnya Set Prenatal Shaklee semasa hamil

Apabila hamil, ibu-ibu akan mengalami perubahan dalaman dan luaran. Masa di awal kehamilan, keadaan dalaman ibu akan mengalami perubahan hormon yang menyebabkan si ibu terasa letih dan mudah mengantuk. Sebab itulah pentingnya untuk mengambil Set Prenatal Shaklee semasa hamil, terutama sekali semasa awal kehamilan.

Kadang-kadang tak faham, apa kena mengena hamil dan rasa mengantuk. Kalau siang-siang tu, rasa nak tidur je. Tapi itulah yang dialami oleh kebanyakan ibu-ibu yang hamil 😊



Set Prenatal Shaklee atau Set Kehamilan Shaklee ini terdiri daripada:




1. Vita-Lea
Multivitamin bersama asid folik dan iron atau zat besi yang membantu melengkapkan nutrisi ibu hamil dan membantu menstabilkan bacaan hb ibu.

2. Vitamin B-Complex
Mengandungi kesemua unsur vitamin B yang sangat penting untuk keperluan badan termasuklah asid folik yang diperlukan untuk tumbesaran dan perkembangan baby. Vitamin B Complex sangat bagus untuk mengekalkan tenaga serta mengurangkan stress ibu-ibu hamil.

3. Vitamin C
Mungkin ramai yang menidakkan kepentingan vitamin C. Tapi percayalah vitamin C sangat penting semasa hamil. Tubuh badan memerlukan vitamin C untuk menguatkan antibodi badan. Semasa hamil, kebanyakan ibu-ibu sukar untuk mengambil ubat-ubatan yang bersesuaian. Jadi vitamin C lah menjadi penyelamat untuk mengurangkan jangkitan virus dan bakteria semasa hamil.

4. ESP
Serbuk soya yang mengandungi protein serta kandungan kalsium membantu pertumbuhan bayi di dalam kandungan serta membantu menguatkan rahim. Selain itu, protein juga sangat penting untuk perkembangan sel.

5. Ostematrix
Tablet kalsium yang membekalkan sumber kalsium untuk pembentukan tulang bayi serta memenuhi keperluan kalsium ibu. Pengambilan Ostematrix semasa hamil sangat penting sebabnya, baby memerlukan kalsium. Kalau ibu tak membekalkan kalsium yang mencukupi, maka kalsium ibu akan dicuri, menyebabkan tulang ibu rapuh dan gigi juga mungkin akan luruh 😱 Oh ya, Ostematrix juga membantu mengurangkan masalah sembelit semasa hamil 😊 Haaaa satu lagi, Ostematrix juga membantu mengurangkan sembab air atau edema semasa hamil.

6. Omega Guard
Omega Guard yang mengandungi kandungan EPA dan DHA sangat penting untuk perkembangan fungsi neuron bayi. Dalam ertikata mudah, membantu perkembangan otak bayi. Pada masa yang sama, juga membantu mengurangkan inflamasi atau pembengkakan pada ibu.

Haaa panjang dah kak yone terangkan fungsi Set Kehamilan Shaklee atau Set Prenatal Shaklee ni. Manfaatnya memang sangat bagus. Tahu-tahu ajela, ibu hamil mengalami kepenatan dan berbagai-bagai perasaan yang sukar digambarkan. Jadi penting untuk memastikan ibu-ibu cukup nutrisi untuk kesihatan fizikal dan mental tau!

Kak yone pun bukanlah promote saja-saja. Of course la kak yone pun amalkan semasa hamil. Jadi perbezaannya memang terasa tau. Badan lebih bertenaga, mudah bangun pagi, takdela komplain tak larat nak kerja semua.

Haaaa nak dapatkan set ini, Whatsapp je kak yone di 012-5538628 😁


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley

Previous
Next Post »
0 Komentar