Bolehkah wanita mengandung makan makanan pedas, durian atau petai?

Bolehkah wanita mengandung makan makanan pedas, makan durian ataupun makan petai? Haaa isu makan ni memang bagi sesetengah wanita, sangat sensitif. 



Tapi ada sesetengah wanita, memang teringin pulak nak makan durian la, petai la masa hamil. So macam mana? Boleh ke makan?

Ada orang cakap, kalau makan makanan pedas, nanti baby dalam perut akan mengelupur kepedasan. Kalau makan durian, nanti baby dalam perut akan kepanasan. Betul ke semua ni?

Risau jugalah, kalau makan pedas, baby tak tahan kat dalam perut. Nak-nak lepas tu si ibu pulak terkena cirit-birit. Tak berbahaya ke kat baby? Perut baby akan terkesan juga ke dengan kepedasan yang si ibu makan?

Ok. Sebenarnya para ibu semua tak perlu risau. Baby di dalam perut sebenarnya memang telah Allah jadikan sentiasa terpelihara di dalam rahim ibu. Kesan makan pedas, makan durian atau makan petai sekalipun takkan memberi apa-apa kesan rasa pada baby.

Baby cuma akan mendapat zat nutrisi daripada makanan-makanan tersebut. Macam cili mengandungi vitamin C, nutrisinya membantu menjaga kesihatan jantung, dan sebagainya. Kalau durian pulak, kita tahu durian kaya dengan pelbagai nutrisi dan tinggi serat. Petai pun sama. Membantu membersihkan darah.

Tapi kak yone baca juga. Kalau petai dimakan banyak-banyak, takut nanti bau air ketuban busuk. Haha apa-apa pun, semuanya makanlah dalam kuantiti yang sederhana 😊

Kak yone doakan semua yang membaca ini berbahagia dan gembira selalu 😘 Terima kasih sebab datang melawat blog kak yone.

Nak dapatkan mana-mana vitamin Shaklee, boleh hubungi kak yone di 012-5538628.

Psssttt: Bulan December 2017 ni ada promosi Vivix beli 6 percuma 1 atau beli 2 botol, dapat diskaun 5%. Haaa patut sangat untuk dapatkan 😉 Cepat-cepat Whatsapp kak yone.

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
0 Komentar