Mengurangkan Sakit-sakit Badan Selepas Bersenam

Pernah tak korang rasa, selepas badan tak aktif, tiba-tiba korang pun start bersenam. Bila start bersenam dua tiga hari direct, badan sakit-sakit. So hari ni kak yone nak share cara mengurangkan sakit-sakit badan selepas bersenam 😀



Biasanya bila baru belajar buat plank atau squat, kesannya memang terasa di lengan dan paha. Kadang-kadang nak duduk bertinggung pun tak boleh sebab sakit sangat masa nak lipat lutut tu.

Tapi bila keadaan ini terjadi, jangan susah hati. Yang penting, jangan putus asa untuk konsisten bersenam. Sebab badan kita memang perlu bersenam.

Cara-cara nak mengurangkan sakit-sakit ​badan:

1. Pastikan minum air secukupnya sebab air membantu peredaran darah mengalir dengan lancar. Bila semuanya lancar, maka cepatlah sakit hilang.

2. Jika anda merancang bersenam setiap hari, tukar perancangan ke selang sehari dulu. Atau kurangkan jenis senaman yang hendak dilakukan. Ikut kemampuan badan anda.

3. Makan vitamin B Complex kerana B Complex membantu mengurangkan sakit-sakit urat.

4. Makan Ostematrix iaitu tablet kalsium untuk mengurangkan ketegangan dan kekejangan otot serta membantu tulang menyerap kalsium dan mineral yang diperlukan tulang dan badan.

5. Amalkan Omega Guard untuk mengurangkan inflammasi dalaman akibat otot yang terlebih bekerja.

6. Apabila bersenam, kita sebenarnya aim untuk mengurangkan berat badan, mengurangkan peratusan lemak dalam badan, dan mencantikkan bentuk badan. Jadi proses ini memerlukan protein untuk badan kita membentuk otot. Jadi pastikan kita mendapat sumber protein secukupnya. Amalkan ESP atau Mealshakes. Indirectly membantu mengawal selera makan juga.

7. Vivix iaitu supplemen yang membantu pemulihan sel-sel dalaman sangat penting supaya badan kita cepat pulih daripada sakit-sakit badan serta membantu memberi kesegaran dan tenaga untuk meneruskan aktiviti-aktiviti harian.

Hahaha 😂 kak yone pernah merasa sakit-sakit badan setelah memulakan semula aktiviti bersenam. Nak tunduk mandikan anak pun sakit sangat paha ni. So inilah yang kak yone buat.

Makan Vivix, B Complex dan Ostematrix memang sangat-sangat membantu. Penting sangat supaya badan tak sakit-sakit sebab kehidupan kena diteruskan.

So tunggu apa lagi. Dapatkan segera vitamin-vitamin ini daripada kak yone. Whatsapp ke 012-5538628.

Ikhlas sharing kak yone,
012-5538628

Pengedar Shaklee Shah Alam, Klang, Subang, USJ, PJ, Mid Valley dan seluruh Malaysia. 

Nak COD di sekitar Shah Alam, Amcorp Mall, Menara VSQ, Mid Valley, Klang pun boleh. Roger-roger kak yone.


Entri-entri lain yang menarik untuk dibaca:




Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Kena konsisten bersenam...insyaAllah xsakit badan

Balas
avatar

betul tu puan, lama-lama badan makin fit, stamina pun up :)

Balas