Anak Meragam Bila Dapat Adik?

Assalamualaikum dan apa khabar semua.... Haha... Kali ni kita bincang topik mak-mak pulak.... Terutama sekali mak-mak yang sedang hamil anak kedua onwards... Heeee.... Saje nak tanya... Ada tak perbezaan perangai pada anak sulung anda? Anak meragam tak bila nak dapat adik baru?



Saya pun sebenarnya takdelah expect benda ni besar sangat.... Anak saya yang pertama, esok lusa dah nak masuk 5 tahun... kiranya da besar dan sangat independent.... Tapi rupanya tempias nak dapat adik ni mungkin turut dirasai oleh si abang ni...

Anak saya tak banyak karenah sangat... Alhamdulillah syukur.... mudah menjaganya... tapi kebelakangan ni.... saya perasan, si abang jadi manja.... Sikit-sikit nangis.... Dulu saya rasa takdelah selalu nangis... Agaknya.. inilah sindrom anak meragam bila dapat adik ekk?

Dalam ilmu keibubapaan ni, there's no right or wrong. Semua anak-anak adalah unik dan ibu bapa memainkan peranan yang terbaik untuk membentuk anak.... Dalam hal ni... rasanya sebagai parents... kenalah banyak bersabar... Heee.

Memang tidak dinafikan.... ade masa-masanya.... kesabaran terasa diuji. Pada masa inilah kerjasama antara pasangan suami isteri sangat penting. Kalau mak tak tahan sabar dengan anak, eloklah si ayah yang melayan anak. Kalau saya, saya pergi jauh-jauh supaya anak saya tak kena pape daripada saya... begitulah juga sebaliknya.... 

Sebolehnya, saya cuba bersikap normal macam biasa seperti dulu. Alhamdulillah, kadang-kadang saya dalam keadaan tak selesa... tapi anak saya memahami... idaklah dia demand apa-apa sangat.. dan saya juga cuba beri yang terbaik... InsyaAllah. 

Harap-harap, bila si adik dilahirkan nanti, dapatlah kami sebagai ibu ayah, menyeimbangkan kasih sayang dan masa untuk abang dan adik. InsyaAllah... kasih sayang ibu ayah tidak bertepi untuk anak-anaknya walau apa jua keadaan sekalipun.... :)

Pssst: Makan B Complex kalau rasa nak tenang-tenangkan diri... Baik untuk ibu-ibu atau ayah-ayah yang selalu naik darah dengan karenah anak-anak.. :p

Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian vitamin Shaklee, boleh hubungi saya di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com



Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

Kind Hearty Enterprise


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek 
Previous
Next Post »
0 Komentar