Bahayanya tekanan darah tinggi

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) Harap pembaca-pembaca semua sihat-sihat, gembira dan bahagia selalu... InsyaAllah, bila da gembira dan bahagia, tekanan darah juga akan terkawal :) Hari ni nak tulis pasal bahayanya tekanan darah tinggi.

Boleh kata kebanyakan rakyat Malaysia ini terdedah atau mengalami tekanan darah tinggi. Tak payah tunggu tua, muda-muda pun dah ramai mengalami tekanan darah tinggi... Banyak la faktor yang mendorong ke arah ini, terutama zaman sekarang ni, zaman yang amat  STRESS!


Pemakanan pun tak berapa nak terjaga. Banyak makan fast food, makanan yang berminyak dan berlemak. Ni pun menyebabkan seseorang itu mudah mendapat tekanan darah tinggi. Dr. Zubaidi pernah cakap, perlunya mengamalkan supplemen dalam kehidupan seharian kini, sebab badan kita tak mendapat nutrisi yang mencukupi.... 

Bagi yang mencari-cari, anda boleh amalkan Omega Guard daripada Shaklee... Memang bagus sangat Omega ni. Omega Guard ni best friend saya sebab dulu saya mengalami sakit tumit... Tapi bagi penghidap darah tinggi, anda boleh amalkan Omega Guard sebagai ikhtiar mengawal masalah darah tinggi.

Kenapa Omega Guard?

- Omega Guard mengandungi Omega 3 termasuklah DHA dan EPA yang lebih tinggi berbanding jenama-jenama lain.

- Proses penyulingan yang begitu teliti telah menghasilkan minyak ikan yang bebas daripada logam-logam seperti plumbum dan merkuri. Selamat diambil oleh wanita hamil juga.

- Pengambilan Omega Guard ini membantu mencairkan darah dan seterusnya melancarkan pengaliran darah.

- Kandungan EPA dan DHA akan meningkatkan kekenyalan dinding arteri dan melancarkan pengaliran darah (warga emas selalunya mempunyai dinding arteri yang tidak kenyal, menyebabkan pengaliran darah tidak lancar).

- Selain itu, konsisten mengambil Omega Guard ini, akan membantu melambatkan pembentukan plak (halangan) dalam saluran darah. Ini akan mengurangkan risiko sakit jantung, stroke, dan sebagainya.

Kalau yang mencari-cari Omega Guard ini, bolehlah menghubungi saya di 012-5538628Sementara ada promosi bulan ini, baik jangan lepaskan peluang. Beli dua botol, dapat 5% diskaun lagi... Kalau beli 6 botol, dapat free sebotol lagi... Memang terbaik sangat... :) Jom cepat hubungi saya...

Diana
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar