Diary Detox Hari Pertama

Assalamualaikum dan salam sejahtera... Mulai hari ini, saya akan share pengalaman saya detox seluruh badan dengan Set Detox Shaklee. Semalam merupakan hari pertama saya memulakan program detox seluruh badan ini.... 

Sebelum saya cerita lebih lagi, saya nak share lah sebab saya memilih untuk detox. 

1. Walaupun saya seorang yang boleh kata tegar juga dalam mengamalkan vitamin setiap hari, namun saya masih lagi rasa letih dan lesu setelah pulang ke rumah selepas seharian bekerja.

2. Saya rasa mengantuk di tengahari.

3. Emosi yang kadang-kadangkala sukar dikawal.

4. Sukar bangun pagi.

5. Sukar melelapkan mata pada malam hari.

6. Body age 13 tahun lebih tua daripada usia sebenar. Parah!!!

7. Berat badan yang sukar turun selepas melahirkan anak.

Jadi, saya nakkan perubahan... Rugi rasanya mengamalkan segala vitamin tapi kurang atau lambat berkesan ke atas tubuh badan sendiri kan.. So, semalam merupakan hari pertama saya memulakan Detox seluruh badan.

Vitamin yang diperlukan untuk detox seluruh badan ialah:


1. Vivix (botol merah di belakang sekali)
2. Alfalfa Complex
3. DTX Complex
4. Herb-Lax
5. Peppermint Ginger Plus

Psss: Kalau anda beli vitamin Set Detox ni, anda akan dapat beg kertas hijau seperti di atas :)

Ada lagi beberapa vitamin yang saya ambil untuk meng'umph' kan lagi program detox saya ini, iaitu vitamin-vitamin yang diperlukan untuk detox parasit juga (saya gabungkan detox seluruh badan dan detox parasit).

Vitamin-vitaminnya ialah:

6. Nutriferon
7. Garlic Complex

Fuuuhhhh bukan main banyaknya... Pada masa yang sama, saya teruskan juga vitamin-vitamin rutin saya, iaitu Vitamin C, Omega Guard, Vitalea dan B Complex... Heeee... Wowww.. Jangan risau... Alhamdulillah, saya dah rasa dah kebaikan vitamin-vitamin Shaklee ni.. jadi saya sangat yakin akan kebaikan dan keberkesanannya.

Untuk memulakan program detox parasit, kita disarankan untuk memulakan program ini pada waktu full moon di antara tarikh 9 - 22 kalendar Islam... Sebabnya, pada masa ini, parasit-parasit dalam badan sedang bersuka ria dan sangat aktif. Inilah masanya kita nak hapus dan buangkan parasit-parasit ini, bersama telur-telurnya keluar daripada badan kita.
Kalau nak buat detox seluruh badan, tak kisah boleh mula pada bila-bila masa sekalipun. 

Jadi, semalam 18 April 2016, saya pun memulakan program detox saya. Untuk melaksanakan program ini, kita bukan sahaja dikehendaki memakan vitamin-vitamin yang disenaraikan di atas, malah menu harian kita juga berubah. Shaklee telah mengeluarkan menu yang dicadangkan untuk hari pertama, iaitu sayur-sayuran hijau berdaun dan dimakan 'raw'. Maknanya, makan saladlah kita pada hari pertama. Dressingnya hanya satu sudu aje tau.. Tak boleh taram sepeket :)

Saya ni jenis orang yang makan nasi... Setiap hari, memang nasi je saya makan walaupun banyak pilihan lain... Haha tak tahu nape... macam kena makan nasi juga.. Jadi apabila dah masuk program detox ni, saya pergilah beli salad yang kat pasaraya yang boleh makan terus.. Berangin-angin juga perut... Saya tahankan juga.. heee muntah-muntah ni lemah sikit... Saya makan yogurt original dengan almond... Ok sikit rasa :)

Balik rumah, makan malam pun salad juga... Boleh ambil buah saiz sederhana sebiji. Alhamdulillah.. Untuk hari pertama, tak rasa lemau langsung pas balik keje... Selalu rasa macam tak larat dah nak buat apa-apa... Tapi saya siap masak dinner untuk anak saya. Sampai ke malam, siap basuh-basuh barang-barang yang nak ready untuk hari ni... Alhamdulillah.. Syukur... memang bagus sekali-sekala, kita makan sayur-sayuran dan buah-buahan aje untuk bersihkan dalaman kita...

Cara nak makan vitamin-vitamin detox tu, hubungi saya di 012-5538628 jika berminat ya.. Nanti saya guide cara-cara nak detoxkan badan :)

Ok.... tengok cane pula keadaan hari kedua... :)

Nak beli vitamin-vitamin lain, macam Omega Guard, vitamin C dan Vivix yang tengah ada promo sekarang, boleh juga hubungi saya... Jangan malu-malu...

Diana
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

good luck untuk program detoks. semoga berjaya capai target untuk lebih sihat dan bertenaga.

Balas