Kepentingan bekerja secara berjemaah

Assalamualaikum dan salam Jumaat. Alhamdulillah... Cepat betul masa berlalu. Dah pun 15 Julai 2016. Kejap je dah tengah bulan... Hari ni dah pun 10 Syawal. Bermakna 10 hari dah Ramadhan meninggalkan kita... Ku terkenang masa Ramadhan, kenikmatan bangun sahur...

Heee hari ni saja nak berceloteh pasal nikmatnya bangun sahur bersama keluarga... Keluarga saya tak besar pun, suami je la.. Anak-anak kecil lagi... Kalau dibanding-bandingkan antara berpuasa di bulan Ramadhan dan bulan-bulan lain, sebenarnya, seronok berpuasa semasa Ramadhan sebab semua orang berpuasa :)

Bagi saya, saya rancang nak berpuasa 6 di bulan Syawal ni... Tapi rasa tak seronok sebab berseorangan... Sebab tu apabila difikir-fikir balik, apabila melakukan sesuatu perkara, baik lakukan secara berjemaah. Dengan syarat buatlah benda baik... Bukan benda tak elok....



Jadi, nak seronok berpuasa 6, ajaklah suami sekali berpuasa... Boleh bangun sahur bersama-sama :) 

Jadi, apabila kita melakukan apa sahaja perkara, bukan sahaja di dalam solat, tapi di dalam pekerjaan ataupun hidup, kita ajaklah orang lain bersama-sama dengan kita... Tak best kalau buat sorang-sorang. Hasilnya pun tak seberapa.

Begitu jugalah apabila kita berniaga.... Macam bisnes Shaklee ni... Bukannya buat sorang-sorang. Apabila seseorang itu dah decide untuk menjalankan bisnes Shaklee, perkara utama yang harus diambil berat ialah:

1. Dengan siapa anda mendaftar keahlian Shaklee. Kalau orang tu sekadar suruh isi nama dan details lain, bayar duit keahlian RM79.50 dan tak cakap apa-apa dah, baik jangan. Tapi carilah orang yang menerangkan kepada anda tentang Shaklee, group yang disertai, serba sedikit tentang bisnes online dan yang paling penting, mudah untuk anda berkomunikasi tanpa sebarang rasa kekok, maka mendaftarlah dengan orang tersebut.

2. Apabila dah mendaftar, mulalah bertanya soalan. Kalau betul-betul serius nak berniaga, tanya macam mana nak bermula dengan orang anda daftar tu.. Semestinya seorang leader yang baik, bukan sahaja menunjuk cara tapi juga membuka pintu memperkenalkan anda kepada rakan-rakan bisnes yang lain untuk berkongsi maklumat. InsyaAllah, ramai peniaga Shaklee yang baik-baik akan membantu. 

3. Selain itu, bisnes Shaklee ni ada group sokongan besar yang bantu semua network yang berada di bawahnya. Jangan risau, group ni ada di seluruh Malaysia. Kenal atau tak aje... Nak mudah berkomunikasi, bertukar-tukar ilmu, ada group couching melalui Whatsapp, group FB dan banyak lagi sumber yang boleh dicapai. Jangan risau. Tak susah. Ada masanya, tugasan pun diberi setiap hari. Kita buat aje.

Maka, sebenarnya, tak susah pun kalau nak memulakan perniagaan dengan Shaklee. Modal yang dibayar untuk pendaftaran, insyaAllah akan terbayar kembali. Lagi pun perniagaan Shaklee tak memerlukan anda membeli dan menyimpan stok. Kalau orang order, baru anda beli dan hantar kepada pelanggan. Memang mudah.

Kesimpulannya, apabila nak memulakan sesuatu, jangan malu-malu untuk bertanya. Kalau hendak memulakan perniagaan, Shaklee adalah platform yang terbaik. Nak memulakan bisnes Shaklee? Hubungi saya di 012-5538628.

InsyaAllah, anda yang mendaftar dengan saya adalah tanggungjawab saya. Apa yang saya dapat, saya nak anda juga dapat :)

Terima kasih.
SID: 1112978 (boleh pakai ID saya kalau walk-in ke Shaklee)
Tel: 012-5538628.
Previous
Next Post »
0 Komentar