Mengapa ada bintik-bintik di sekitar mata yang tak hilang-hilang?

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) Seorang sahabat baik ada meminta bantuan mengenai masalah bintik-bintik di sekitar mata yang tak hilang-hilang. Nak kata jerawat, bukan. Dah puas mencuba pelbagai produk kecantikan, tapi bintik-bintik tersebut masih lagi ada....

Bintik-bintik tu, kelihatan macam jerawat nasi.... Ikutkan kalau jerawat, lama-lama mesti masak, pecah dan hilang. Tapi berbeza pula dengan bintik-bintik kolesterol. Bintik-bintik kolesterol kekal aje sedemikian rupa dalam tempoh yang sangat lama. Selagi tak buat apa-apa, selagi itulah ia kekal di situ.

Ada juga yang mempunyai bintik-bintik yang warnanya sama seperti warna kulit. Tak nampak macam jerawat, tapi membentuk seperti bintik-bintikla.... Tak bestla kan...



Kemungkinan besar, bintik-bintik di sekitar mata yang tak hilang-hilang tu adalah bintik-bintik kolesterol. 

Cadangan saya, in the first place, untuk confirmkan yang bintik-bintik tu memang bintik-bintik kolesterol, periksa dulu kandungan kolesterol dalam darah dan berdasarkan result, dapatkan nasihat doktor. Kemudian baru kita berikhtiar. Bagi saya, taknaklah kita membeli sesuatu yang tidak dapat membantu dalam masalah yang dihadapi kan...

Kadangkala sukar juga nak percaya sebab umur masih muda... Takkan muda-muda kolesterol dah tinggi kan... Untuk kes sebegitu, saya nasihatkan, periksa dulu paras kolesterol dalam darah dan kemudian baru kita ikhtiarkan yang terbaik.

Tapi andainya bintik-bintik tersebut adalah bintik-bintik kolesterol, maka bolehlah kita berikhtiar dengan mengamalkan beberapa supplemen berikut:

- Phytocol-ST
- Omega Guard
- Lecithin

Ketiga-tiga supplemen daripada Shaklee ini sangat bagus dalam menghalang dan mengurangkan paras kolesterol dalam badan. Apabila paras kolesterol dalam badan berkurangan, maka perlahan-lahan bintik-bintik kolesterol ini akan mengecut dan menghilang.

Boleh baca beberapa testimoni yang dilampirkan di bawah:







Saya juga ada sebiji bintik kolesterol ini di area kelopak mata. Memang lama berada di situ tapi tak hilang-hilang, Selepas saya removekan dengan membuat facial, hilanglah 'sekejap'. Yang terkejutnya datang balik bintik kolesterol tu. Naiklah yang kecil comel di tempat yang sama.

Geram juga rasanya. Tapi pada masa itu, saya rajin bermasker dengan yogurt asli dan ESP. Basuh juga muka dengan pencuci muka Shaklee, iaitu Nutriwhite. Omega Guard dan Lecithin memang saya ambil secara konsisten juga. 

Suatu hari, apabila membelek muka, terkejutnya saya apabila hilang dah sebiji bintik kolesterol tu... Haaa memang tak sangka sangat. Saya tak pasti sama ada masker yogurt dan ESP tu ke atau pencuci muka Nutriwhite yang best tu ke... atau kesemua sekali.... :) 

Jadi, anda mempunyai beberapa pilihan. Yang terbaik, hapuskan kolesterol dari dalam dengan mengamalkan Phytocol-ST, Omega Guard dan Lecithin. Pada masa yang sama, rajin-rajinlah bermasker dengan yogurt dan ESP Shaklee dan cuci muka dengan Nutriwhite. InsyaAllah, hasil yang lebih positif akan kelihatan :)

Nak dapatkan produk-produk tersebut, senang aje.. Hubungi 012-5538628. Saya boleh poskan ke seluruh Malaysia atau COD di kawasan sekitar Shah Alam, Subang Jaya, PJ di sekitar Amcorp Mall, Menara PKNS, VSQ Tower, Klang di Bukit Tinggi, Taman Sri Andalas dan AEOn Bukit Tinggi secara PERCUMA.

Semoga kesihatan kita lebih baik.. :)

SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
2 Komentar