Gemuruhnya apabila buat Public Speaking

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) Tadikan teringat zaman sekolah dulu.... Rasanya masa sekolah rendah... Kena buat essay, kemudian baca di depan kelas...

Heeee... masa tu... bukan main nervous nak baca essay tu kat depan kelas... Kat depan kelas aje kot nak takut apa kan... Tapi memang masa tu... Tak tergambar perasaan... Yela.. Bila tak biasa, memang gemuruhnya lain... 

Apabila tiba giliran saya... Macam mana tau keadaan saya.... Tangan memang sangat sejuk.. Tapi macam berpeluh. Apabila saya mula baca di depan, memang tersekat-sekat... Yang peliknya dalam tersekat-sekat membaca, saya boleh pulak tergelak... haha... Gemuruh sangat sampai macam tu jadinya.. Heeee...


Tapikan, as we go along in life... Apabila terpaksa bercakap di depan, tak kiralah umur berapa pun kita... Gemuruh tetap ada.. Cuma yang berbeza adalah presentation kita. 

Presentation kita akan lebih tenang, lancar dan terkawal. Haha takde lagi nak tergelak tak tentu pasal. Jadi jangan risau... Masa kat sekolah itu adalah langkah pertama kita. Semestinya banyak lagi langkah yang harus diambil di kemudian hari. Jadi, practice makes perfect. Lama-lama keadaan akan jadi lebih baik :)

Heeee... ibu bapa kenalah support anak-anak dalam bidang begini.... Galakkan mereka bercakap di depan. Anak-anak kecil mudah dilentur. Titipkan keyakinan ke dalam diri mereka. InsyaAllah mereka akan lebih yakin dan berani dalam apa jua yang mereka lakukan.

Nak anak-anak mudah mengingat dan memahami pelajaran, berikan mereka nutrisi yang mengandungi DHA dan EPA yang sangat-sangat membantu dalam meningkatkan kecerdasan otak mereka. Yang terbaik adalah sediakan vitamin minyak ikan yang memang mengandungi kandungan DHA dan EPA.

Omega Guard daripada Shaklee adalah salah satu vitamin yang mengandungi Omega 3, DHA dan EPA yang memang sangat bagus untuk ibu-ibu yang sedang hamil dan juga sesuai diambil oleh kanak-kanak yang sedang membesar untuk membantu meningkatkan kecerdasan otak anak-anak untuk menumpukan lebih kepada pembelajaran mereka.


Kalau nak dapatkan Omega Guard ini, mudah aje. Hubungi saya di 012-5538628. Penghantaran adalah ke seluruh Malaysia. Kalau nak saya COD pun boleh. Saya boleh COD di area Shah Alam, Subang Jaya, Petaling Jaya, terutamanya di area VSQ, Menara PKNS, Amcorp Mall, Mid Valley, dan Klang di kawasan Bukit Tinggi :)

Terima kasih.

Diana
SID: 1112978 (boleh pakai ID saya kalau nak beli terus di Shaklee)
Tel: 012-5538628

Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

ida pun gugup klu berckap depan org..heheh..mau ada yg pengsan

Balas
avatar

Tula... kena selalu bercakap depan cermin baru hilang gugup rasanya :)

Balas