Cerita santai-santai, makan multivitamin pun boleh cerah kulit

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Hari ni nak share berita gembira.... Feed back daripada kakak ipar ke atas anak sulung saya yang bertambah cerah :)

Kisahnya:

Semalam ke rumah kakak ipar... Macam biasa je... sekali sekala memang kami akan ke sana... Heeee apa yang bestnya kakak ipar komen, abang yang merujuk kepada anak sulung saya dah kelihatan cerah. 

Waaaa... Tak pernah-pernah tau kakak ipar saya komen gitu. Padahal selepas raya baru ni kami ada bertandang ke rumah kakak ipar.. Tapi takde pulak komen sebegitu.... Kakak cakap, abang nampak lebih cerah berbanding masa datang ke rumah lepas raya hari tu.... 

Apa yang bezanya ialah, baru-baru ini, abang baru start makan Vitalea for Children. Yelaaa saya sendiri risau dengan keperluan nutrisi harian abang.... Abang suka makan nasi atau bihun dengan tomyam... Tapi makan kosong gitu aje... Mana lah nak dapat protein, dan segala bagai nutrisi yang diperlukan oleh badan....

Sebab tu saya mulakan Vitalea for Children untuk abang.... Sekurang-kurangnya saya cuba memenuhi keperluan vitamin dan mineral harian untuk abang. 

Alhamdulillah, apabila badan dah mendapat keperluan nutrisi, mesti ada kesan positif :) Haha tak sangka kakak komen abang kelihatan lebih cerah. Tapi saya tak terkejut sebab apabila badan kita mendapat nutrisi daripada kebiasaan, kebaikannya akan terpancar pada kulit dan wajah... Sebab tu abang lebih cerah dan berseri :D Tu setakat makan Vitalea for Children dan Chewable Vita-C.

Untuk ini, saya nak relatekan dengan cerita di bawah. Petikan daripada salah seorang daripada ahli group kami.


"FEED THE CELL

Merungkai kata-kata Haji Hussain , pembuat buku panduan yang ada dalam rumah ini, buku panduan yang penuh dengan maklumat dan penerangan kenapa makan shaklee ini penting. Perjumpaan dengan master Haji Hussain dalam surau, masa tuh kami solat asar.. masa lepak sekali dengan Mohd Kamarul Baharin, bercerita tentang business shaklee , jatuh bangun, dan datang pergi keluarga shaklee dalam organisasi . Tips haji hussain itu memang terkesan kepada kami, mendengar  betul betul apa yang dia cakapkan.

Tapi dalam bab nutrisi dan kesihatan, Haji Husain ada jugak cerita tentang seorang kawan dia, yang memang sihat, walaupun dah berumur. Dia kata dia memang sentiasa makan shaklee, dan muncullah istilah "FEED THE CELL" . CELL perlukan makanan, dan itu pun Naquib Hussain, anak dia yang gagah perkasa pun cerita  benda yang sama, dari kelas pertama aku dengar dia cakap, sampai sekarang, itulah konsep penting untuk sihat. 

Bila kita makan betul-betul, kalau nak rasa beza, kena ambil MEGADOSE, EXTRADOSE, SUPERDOSE, dan macam-macam DOSE  vitamin Shaklee, memang akan terasa badan sedap. Lagi bila study lagi, kenapa kita sakit kepala, selsema, mengantuk, itu semua menunjukkan, simptom, badan kita sedang sakit. Dulu kalau selsema, makan ubat selsema, kalau sakit kepala, makan panadol. Tapi bila faham konsep CELL ini, baru faham, setiap fungsi badan kita, semuanya bermula dari CELL, kalau badan dah mula rasa selsema, dan rasa pening, maknanya badan kita  dah letih, penat, tak sihat, CELL perlukan makanan, rehat, dan tenaga untuk kembali bertenaga.

Kalau betul betul nak merawat CELL ini, jawapannya kena bedal VIVIX,  yang memang merawat sehingga  ke peringkat CELL. Cerita paling terbaru tentu sekali pengalaman MOHD HUZAIFAH yang aku cerita sebelum ini . Memang beza gila bila kita bagi CELL kita makan. Mestilah makan benda benda yang elok, bukan bagi dia makan jajan dan MSG dan pengawet.

Bila betul-betul detox, makan SHAKLEE, makan semua sayur-sayuran SHAKLEE macam Alfalfa, Herb-lax, Peppermint, Garlic, DTX, badan akan rasa sedap ringan, bertenaga. Itu belum pekena sumber caffien natural CINCH TEA MIX, memang boleh hilangkan mengantuk dan mengembalikan kesegaran. Ini memang feveret aku, sayur sayuran shaklee nih.

FEED THE CELL

#tsunamishaklee
#hunt2shaklee"


Feed the cell.. Atau bagi makan kepada sel-sel di dalam badan kita.... Ada pernyataan di atas yang menyatakan nak rasa keberkesanannya, makan megadose, superdose etc... Nak katanya, makan kuantiti yang lebih banyak dari kebiasaan. Baru akan nampak kesan yang ketara ke atas diri kita.



Macam program Detox Shaklee. Saranan vitamin-vitamin yang dicadangkan memang kuantiti megadose.. Alhamdulillah, kesannya sangat ketara.. Habis detox tu, kawan ofis tegur kata saya sangat berseri-seri.. Ecewahhh :p Berat badan pun turun, perut pun tak buncit...

Haha... Jomlah cuba... Kalau rasa sihat, saya cadangkan buat program detox Shaklee... InsyaAllah badan akan semakin sihat dan cergas... Nak dapatkan vitamin-vitamin Shaklee ni bukan susah sangat, hubungi aje saya di 012-5538628 :)

Terima kasih sebab baca celoteh saya... Yang baik-baik kita kongsikan.. Agar manfaatnya dirasai bersama :)

Diana
SID: 1112978
Tel: 012-5538628
Previous
Next Post »
0 Komentar