Asbab minyak ikan sakit tumit ku pulih

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua :) Hari ni sepanjang hari terasa hati ni banyak dijentik. Sebak hiba terasa. Banyak membaca kisah kematian hari ini. Kita pun tak tahu bila masa kita akan dijemput. 

Ada yang dah lama menderita sakit, lalu dijemput kembali. Ada yang segar bugar sihat, tiba-tiba dipanggil Ilahi... Allahuakhbar. Semestinya setiap satu mempunyai hikmah yang Allah sahaja yang mengetahui.

Apabila membicarakan bab sakit ni, teringat saat-saat aku sakit. Walaupun hanya sakit perut nak muntah pun, dah cukup sensara sakitnya. Masa tu memang aku fikir, andai sakit maut, bagaimana pula rasanya. Namun apabila sakit, kita diberi kebebasan untuk berikhtiar. 

Ada satu sakit yang macam melekat dengan aku untuk sekian lama dulu. Sakit tumit. Masa sakit tu, bukanlah aku duduk sahaja dan menahan je sakit tu. Memang berikhtiar macam-macam juga. Antara ikhtiarku:

1. Makan ubat yang diharamkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia
2. Jumpa doktor pakar
3. Berpantang daripada minum kopi dan teh
4. Makan supplemen



1. Sakitnya tumit sampai nak jejak lantai dan berjalan pun menahan sakit. Dulu aku kerja dekat Mid Valley. Tak boleh lari lah kalau tak panjang kaki kan. Bayangkan terpaksa cover sikit jalan tu supaya orang tak nampak aku jalan terhencot-hencot sebab tumit kananku sakit sangat. 

Terjumpalah ubat yang diberi nama S*&%$&@. Fuuhhhhh makan berapa biji ntah sekali makan, memang hilang sakit tumit tu. Masa tu Kementerian tak isytiharkan lagi ubat tu haram.

2. Aku jumpa doktor pakar sebab sakit tumit sampai jadi lenguh-lenguh sebelah kaki. Masa tu dah risau sangat. Takut ada kaitan dengan tulang belakang. Jumpa doktor, doktor cakap kalau serius mesti aku akan terasa lebih sakit. Jadi dia cadangkan aku pakai kasut yang menyokong tulang belakang dan berat aku. Semestinya bukan kasut tinggi stiletto ekk.

3. Haaa teringat lagi. Masa ni gi beraya dekat rumah sahabat sestudy segroup Master. Mak dia yang cakap. Perempuan ni agak sinonim juga dengan sakit tumit rupanya. Mak dia cakap, berpantanglah minum kafein macam kopi dan teh.... Amik kau.... Masa tu aku memang selalu minum kopi. Nak bagi tak mengantuk nak settlekan assignment la katakan.

Selepas pengalaman-pengalaman tersebut yang boleh dikatakan adventure la juga, aku mula bertanya kawan-kawan Shaklee aku. Apa yang bagus untuk sakit tumit ni? Kami berbincang berdasarkan feedback kawan-kawan ku yang consult customer diorang. Jadi diorang mencadangkan minyak ikan keluaran Shaklee ni yang tak lain dan tak bukan - Omega Guard.

Alhamdulillah, aku amalkan Omega Guard ini dengan konsisten untuk beberapa tempoh masa. Asbab mengambil minyak ikan ni, sakit tumit aku akhirnya hilang. Alhamdulillah Allah menyembuhkan. 

Sebab tu sampai sekarang, apabila adanya promosi Omega Guard beli 6 percuma 1, aku takkan lepaskan peluang memborong. Memang terasa mahal sekarang. Tapi kalau dah takde promosi, menggigit jari juga nak beli sebotol yang berharga RM136.00 tu. Dikala promosi, harga Omega Guard jatuh sehingga RM100.00.

Lagipun, Omega Guard ni meluas sangat kebaikannya. Cer tengok poster ni.



Nak dapatkan Omega Guard dan kebaikannya, ingat no 012-5538628 setiap masa. Aku dah rasa kebaikannya. Perkara baik jangan disimpan. InsyaAllah untuk pembaca-pembaca yang mencari-cari, berikhtiarlah dengan Omega Guard. 

Mak mertua yang dah lama menderita sakit lutut pun jatuh cinta dengan Omega Guard ni. Sebab memang terasa kesan positifnya. InsyaAllah, perlahan-lahan ku doa mok sembuh dari sakit lutut sepenuhnya.

Apa-apa, janganlah malu nak bertanya saya pasal Omega Guard ini ye. InsyaAllah lebih mudah bagi yang dah merasa untuk membantu yang mencari :)

Penghantaran boleh dibuat ke seluruh Malaysia. Nak COD ini kawasannya:
- Shah Alam
- Subang
- USJ
- PJ
- Mid Valley
- Klang (Bukit Tinggi, Sri Andalas)

Pakar sakit tumit anda:
Diana
ID Shaklee: 1112978
Tel: 012-5538628.
Previous
Next Post »
0 Komentar