Kenapa Pentingnya Landmark Study Shaklee?

Landmark Study yang dijalankan oleh Shaklee telah menghasilkan suatu keputusan yang sangat significant kepada semua jenis pengguna. 

kita recap balik apa kajian yang telah dijalankan oleh 3rd party terhadap vitamin jenama Shaklee. Boleh rujuk post-post saya sebelum ini tentang Landmark Study ini. 

Kajian dijalankan ke atas 3 golongan iaitu:
1. Golongan yang makan vitamin Shaklee
2. Golongan yang makan vitamin jenama lain
3. Golongan yang tak makan vitamin langsung

Hasil kajian mendapati risiko terhadap penyakit kronik seperti masalah jantung dan penyakit kencing manis terhadap pengguna vitamin Shaklee adalah lebih rendah berbanding yang tidak mengambil vitamin langsung. Tapi suatu penemuan yang mengejutkan ialah pengguna vitamin jenama lain mempunyai risiko yang paling tinggi untuk mendapat penyakit masalah kencing manis dan masalah jantung.



Hasil kajian ini sangat penting terutamanya kepada pengguna yang tidak mempedulikan tentang pengambilan apa-apa sahaja vitamin daripada mana-mana jenama kerana kesannya tidak dapat dilihat pada jangka masa pendek tapi dilihat pada jangka masa panjang. 

Tengok gambar di bawah iaitu Puan Mary dan kembarnya. Puan Mary telah menjadi pengguna setia Shaklee selama 20 tahun, manakala kembarnya tidak konsisten. Kadangkala beliau mengamalkan supplemen daripada jenama lain atau tidak mengambil supplemen langsung.



Kesimpulannya kita dapat melihat yang perlunya mengamalkan supplemen dalam kehidupan pada hari ini. Supplemen yang dipilih biarlah daripada jenama yang betul-betul dihasilkan untuk memanfaatkan pengamalnya bukan semata-mata hanya untuk keuntungan semata-mata.

Vitamin-vitamin yang dihasilkan oleh Shaklee telah melalui pelbagai ujian klinikal untuk memastikan keberkesanannya sebelum dipasarkan. Jadi pilihlah Shaklee sebagai pengeluar vitamin yang terbaik 😃

Nak jadi pengedar Shaklee atau pun membeli apa-apa vitamin Shaklee? Jangan malu-malu untuk menghubungi atau Whatsapp 012-5538628 😀

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing
Previous
Next Post »
0 Komentar