Menghilangkan Gatal-Gatal Kerana Alergik

Hari ni kak yone diuji dengan anak sulung kak yone terkena alergik. Alergik ni simptomnya ada banyak. Tapi yang paling jelas, naik bedam gatal-gatal. Mostly memang kerana alergik.

Dah lama sebenarnya gejala alergik ni dialami oleh anak kak yone. Asalnya menurun daripada kak yone. Tapi kak yone memang dah lama tak kena bedam atau gegata tu. Cuma hari ni bila anak kak yone terkena simptomnya, malam ni kak yone pun naik gegata.

Tapi anak kak yone teruk simptom alergiknya. Bebola mata anak kak yone jadi seakan bengkak dan mata hitam seakan nak tenggelam. Tak sanggup kak yone nak tengok sebenarnya 😥



Bila dibawa jumpa doktor, doktor tak dapat menentukan kesahihannya. Katanya infection. Tapi kak yone tahu, sebabnya alergik sebab dulu masa zaman anak dara, bebola mata kak yone pun pernah terjadi macam tu. 

Tapi punca alergik kak yone dan anak kak yone tak dapat dipastikan. Kemungkinan habuk, pemakanan itu je faktor terkuat. Sebab ada masa-masanya hidung kak yone akan trigger nak bersin-bersin dah menjurus kepada batuk-batuk yang teruk macam serangan asma.

So sekarang ni, kak yone memang fokus kepada pemakanan supplemen secara konsisten. Malam ni disebabkan bedam atau gegata tu, kak yone upkan vitamin C sustained release, Omega Guard, Nutriferon dan Vivix!

Vivix tu bagi kak yone penting. Apabila terjadinya alergik, sebenarnya ada something yang trigger dalam badan kita yang menyebabkan badan kita jadi gatal-gatal. Jadi Resveratrol dalam Vivix akan membantu menyahkan gangguan tersebut.

Vitamin C pula bagus dalam meningkatkan sistem pertahanan badan. Dalam masa yang sama menyahkan sebarang toksin berat dalam badan. 

Nutriferon membantu badan kita supaya lebih alert dengan alergen yang mengganggu badan kita. Jadi badan kita akan bertindak dengan lebih pantas untuk mengawal gangguan alergen (virus atau bakteria atau apa sahaja yang mengganggu dalaman kita).

Omega Guard sangat membantu dalam mengurangkan radang atau inflammasi yang dialami. Bayangkan badan membengkak sebab gatal-gatal gegata. Jadi Omega Guard membantu mengurangkan bengkak-bengkak ini.

Ohhh ya, jangan lupa Herbal Blend untuk disapu pada bahagian gatal-gatal. Rasa sejuk dan nyaman kulit yang mengalami kegatalan apabila disapu dengan Herbal Blend.

Itulah ikhtiar kak yone. Kalau nak tahu punca alergik dengan tepat, kena buat patch test di hospital. Tapi apa pun, pastikan kita mengamalkan gaya hidup sihat, jangan tinggalkan senaman, minum air yang mencukupi.

Apabila dah lama menjadi orang yang asyik terkena alergik, kak yone yakin pemakanan supplemen juga membantu mengurangkan pengulangan alergik ini sebab badan kita akan lebih kuat dalam melawan alergen yang menceroboh.

Sekian kisah kak yone hari ni 😊 Semoga bermanfaat. Nak dapatkan vitamin-vitamin Shaklee ni, bolehlah hubungi kak yone di 016-2364796.


Kalau nak COD di sekitar Shah Alam, Subang, Klang, PJ, Mid Valley, roger-roger aje ye. Bisa diatur 😊 Yang penting, ingat no 012-5538628.

Entri-entri lain yang menarik untuk dibaca:



Previous
Next Post »
1 Komentar
avatar

kesian kalau budak2 kena alergi..

Balas