Bahaya sabun yang berbau wangi

Mesti kebanyakan dah tau kan, sebenarnya penggunaan wangian dalam sabun mandian atau sabun pembersih pakaian, shampoo dan segala jenis pembersih, semua tu adalah sejenis toksik? Bau wangi tu sendiri dah tak bagus untuk kesihatan kita.


Senang je nak membuktikan keadaan ini, tanpa perlu melihat dulu kandungan sesuatu sabun itu. TAPI, pastikan waktu itu hidung anda tengah mengalami selsema atau hampir tersumbat 😂 Bila dah berada dalam keadaan itu, maka mandilah. Selalunya shower suam-suam membantu hidung anda clear dan boleh bernafas. Tapi apabila bercampur dengan wangian mandian atau shampoo, cuba rasakan apa yang terjadi.

Haaaa apabila bau wangian tu menyebar, hidung anda berpotensi menjadi ketat, macam nak tersumbat, menyebabkan kesukaran nak bernafas. Untuk orang dewasa ni, okla lagi. Tapi untuk anak-anak kecik, kesian sangat kat diorang, especially baby tak tau nak bercakap lagi.

Berikut kak Nur share antara-antara bahan-bahan bertoksin yang patut kita elakkan semasa memilih sabun mandian atau shampoo.

Antara bahan-bahan bertoksin yang terdapat dalam sabun mandian dan shampoo

Bagi kak Nur, untuk anak-anak kecik, laburkanlah lebih sikit  untuk membeli sabun yang bersifat natural untuk kegunaan dan kesihatan mereka dalam jangka masa yang panjang. Sekarang ni, untuk anak bongsu kak Nur, kak Nur gunakan mandian Shaklee Baby yang memang bersifat natural. Ada bau pun, macam bau-bau kacang almond gitu je.

Memang nampak perbezaan masa kak Nur mandikan dengan Shaklee Baby dengan sabun mandian yang terdapat di pasaran. Bila pakai mandian di pasaran tu, tengok dia nak bernafas pun susah. Sok sek sok sek bunyi tarikan nafas.
Botol yang tengah-tengah tu adalah mandian head to toe Shaklee Baby

Yang bestnya Set Shaklee Baby ini didatangkan dengan Massage Oil dan Soothing Lotion. Massage Oil dan Soothing Lotion ni memang dalam bekas yang puas hati bila pakai. Sebab banyak sangat 😁

Yang best lagi, as of October 2018 ni, beli satu set Shaklee Baby, dapat satu lagi set secara PERCUMA. Plus percuma dapat towel yang menyerap air dengan berkesan. Sesuai sangat dipakai oleh anak-anak kita.

So jangan tunggu-tunggu lagi. Sayangi anak-anak kita. Biarlah kita usaha berikan yang terbaik kepada mereka. Nak dapatkan Shaklee Baby, whatsapp aje ke 012-5538628.

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley


Previous
Next Post »
0 Komentar