Alergik Anakku Nur Muhammad

Assalamualaikum dan salam sejahtera pembaca-pembaca budiman sekalian.. Hari ni.. sedih sangat rasa... 

Dalam pukul 2 pagi lebih Nur Muhammad bangun nangis-nangis... bila buka lampu.. tengok mata dia membengkak.. ade air hingus berdarah meleleh dari hidung.. panik sangat rasa..

Apabila diangkat t-shirtnya.. banyak bintik-bintik halus gegata atau kelopak garam di badannya dan Nur Muhammad menggaru-garu kegatalan.. sambil menangis dan batuk-batuk.

Apa lagi... terus kata jom bawa gi hospital. Saya pun memecut ambil kereta dan drive. Malam tu saya drive. Alhamdulillah rumah kami memang tidak jauh dari KPJ.

Saya drop suami dan anak saya di emergency.. kemudian terus parking kereta. Selepas parking kereta.. sesampainya di emergency.. anak saya dah masuk ke dalam. Nurse di reception minta details anak saya kemudian suruh saya masuk ke dalam kawasan rawatan.

Anak saya masih menangis-nangis. Di jarinya terdapat alat untuk menentukan denyutan jantung dan nadi. Kemudian anak saya diberi nebulizer untuk mengurangkan masalah pernafasannya.


Selepas neb, anak saya disuntik ubat di punggung untuk menghilangkan gatal-gatalnya. Dalam 15 minit gitu Nur Muhammad sudah berhenti menangis dan nampaknya seperti hendak tidur. Tapi walaupun dah dalam 30 minit.. nur Muhammad masih lagi menggaru-garu badannya... doktor memaklumkan untuk warded Nur Muhammad untuk pemeriksaan lanjut. Apa- apa saya akan updatekan lagi... 
Previous
Next Post »
4 Komentar
avatar

Assalam....bila terkena kat anak..kita yang tak sanggup tgk kan..sedangkan kita yg dewasa ni kena allergic pun tak tahan..ni kan pulak budak..auntie doakan Nur Muhammad cepat sembuh ya.

Balas
avatar

get well soon.
siannya tengok budak2 sakit.
alergik apa ni kak?

Balas
avatar

Wasalam... tq aunt di atas doa. Alhamdulillah Nur Muhammad da discharge. Lepas ni kena berjaga-jaga dalam pengambilan makanan.

Balas
avatar

Tq Farhana.. :) Rasanya sebab alergik kepada pewarna.

Balas