Kisah Kehamilanku

Segan juga sebenarnya untuk aku coretkan kisahku tentang kehamilan ini... harap semua pembaca mendoakan yang baik-baik untuk kita semua.. bukan niat aku berkongsi semua ini untuk berbangga atau riak... jauh sekali nak menunjuk lagak.. hanya sekadar perkongsian.. Mana tahu boleh bantu pasangan suami isteri di luar sana yang sedang berusaha untuk mendapat cahaya mata juga.. Namun harus diingatkan... Segala-galanya juga adalah ketentuan Allah Yang Maha Esa.. 

Dalam entri sebelum ini... aku cakap kira-kira setahun juga aku mencuba... masa tu.. aku tak tekankan sangat pengambilan supplemen kesuburan Shaklee sebab aku fikir we just go through the normal way... Aku hanya ambil B Complex yang mempunyai asid folik untuk persediaan kehamilan.. Tapi mungkin faktor umur... berat badan yang dah bertambah.. dan juga belum masa yang ditentukan Allah.. maka tiada hasilnya... 

Aku start makan GLA Complex.. memang tiptop GLA Complex ni dalam membantu menstabilkan kitaran haid.. GLA Complex ni macam Evening Primerose tapi lebih baik dari Evening Primerose.. heee bukan auta tapi fakta.. :p memang bagus sangat bagi orang yang mengalami masalah kitaran haid yang tak teratur.. for myself.. memang stabil sangat kitaran haidku... tiap-tiap bulan memang tarikh hari pertama kitaran haid dicatatkan di dalam kalendar... tak pernah miss.. sebagai persedian in case ade kelewatan kan...

Tapi... bukanlah dengan makan sebotol gitu da pregnant... jangan salah anggap... kalau aku ditakdirkan hamil sekali pun.. Itu kerana Allah yang menentukan.. selebihnya.. pengambilan supplemen hanyalah ikhtiar bagi kudrat yang bukan milik kita pun.. ☺

Dalam mengambil GLA Complex botol kedua... aku tambah sekali dengan Vita E Complex... yang bukan sahaja bagus untuk kecantikan kulit.. malah juga untuk kesuburan... Caranya makan half half ngn GLA Complex.. haha.. gane tu? Aku mkn GLA Complex dan Vita E Complex dari hari pertama kitaran haid sampai hari ke-14.. Hari ke-15 aku hanya ambil Vita E Complex aje..sampai ke akhir kitaran haid... Namun sudah tertulis.. belum rezekiku... 

Kemudian aku fikir... mungkin badanku penuh toksin... menyebabkan berat badan semakin bertambah dan menyukarkan kehamilan... jadi aku ambil Alfalfa Complex untuk detoks perutku.. sebenarnya nak kuruskan badan la.. heee... Aku tak ambil lecithin... tapi aku ambil Omega Guard terus untuk membantu pembuangan lemak yang dikikis Alfalfa Complex... Selain tu.. Omega Guard sebagai ikhtiar aku yang tak punya apa-apa ini untuk sakit tumit kananku...  Cinch Shake perisa coklat juga aku ambil untuk mengekalkan otot supaya hanya lemak dibuang... dan jangan lupa... senaman jangan tinggal... nak kuruskan badan kena bersenam tau... 

Being human.. bersenam memangla tak konsisten.. especially yang da lama tinggalkan aktiviti ni... tapi aku buat jugakla...misi nak menguruskan badan... heee... supplemen GLA Complex.. Vita E Complex.. Alfalfa Complex... Omega Guard.. Cinch Shake tetap konsisten.. malah aku suruh suamiku ambil juga Vita E Complex...

Alhamdulillah... GLA Complex adela beberapa biji lagi... sebotol Vita E Complex pun tak sempat abis lagi... Alfalfa Complex yang 330 biji tu.. tak yah cakapla... long way to go... aku heran... sebab periodku delay... haishhh... daripada berteka teki... aku suruh suamiku belikan pregnancy test... Alhamdulillah... simbol campur keluar.. memang Allah kurniakan rezeki dalam waktu yang tidak disangka-sangka... bersyukurku kepada Allah... kerana sebaik-baik manusia merancang... rancangan Allah lagi Maha Hebat... 



Untuk entri ni.. aku berhenti di sini dulu.. dah hamil Alhamdulillah... tapi manusia tidak sunyi dari dugaan.. Sebab Allah sayang... ☺ Syukur pada Allah... nanti aku sambung part 2...

Nak tahu lebih lanjut, pasal supplemen Shaklee dan cara-cara pengambilannya, jangan malu-malu untuk hubungi aku :) di 012-5538628.

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com



Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

Kind Hearty Enterprise


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek 
Previous
Next Post »
0 Komentar