Comfort Zone - Kehidupan yang tak mahu kita ubah

Assalamualaikum dan salam sejahtera... Lama ehhh tak berceloteh di sini.... Alhamdulillah saya sihat.. pembaca-pembaca sekalian bagaimana? Hari ni nak berceloteh... nak kata ade spesifik topik... tak berapa nak ada... Cuma saya nak tulis pasal kehidupan seharian aje... heeee... 

Mungkin entry kali ni hanya untuk peringatan kepada diri saya sendiri... Harap sesuai dibaca oleh anda juga :) Saya nak cakap pasal comfort zone... Rata-rata kita semua berada dalam comfort zone masing-masing... betul tak? Kalau tak percaya, cuba tengok kalau kita willing untuk buat sesuatu yang sukar selain daripada rutin kehidupan kita yang biasa....

Contoh mudah, kita selalunya ke pejabat drive kereta sendiri.... Tapi mungkinlah suatu hari kereta rosak, kita terpaksa pilih untuk naik bas ke tempat kerja.... Bagaimana rasa hati anda? Mesti rasa tak best and menyusahkan bukan? Tula antara salah satu tanda yang menunjukkan kita berada dalam kepompong comfort zone - kehidupan yang tak mahu kita ubah. Sebab apa? Sebab kita dah selesa dengan keadaan tu. Tapi percayalah, bila dah biasa naik bas, kita tak akan kisah sangat dah lepas-lepas tu... :)

There is always a first step to everything. Kita aje yang nak kena mulakan dan kemudian biasakan dengan kehidupan seharian. Selalunya untuk keluar daripada comfort zone ni, kita sebenarnya kena dilanda masalah dulu (betul ke?). Haha.. apabila sudah berada dalam dilema atau terjumpa dengan isu yang kritikal, baru kita mencari jalan penyelesaian kan? Kalau tak, duduklah di takuk lama...

Masa tu, baru kita keluar sikit dari comfort zone kita.... Banyak sebenarnya kisah sahabat-sahabat yang boleh saya kongsikan... Tapi konsep nak keluar dari comfort zone ni, senang aje, buat benda yang susah... Yang kalau diikutkan kita tak nak buat, tapi paksa diri kita untuk buat. InsyaAllah akan ada hasil yang baik :)



Begitu jugaklah dalam adat berniaga, terutama kepada yang berniaga secara part time sambil bekerja full time. Kalau berniaga part time tu memang buat macam acuh tak acuh... maka hasilnya pun acuh tak acuh juga. Untuk berjaya, dedikasikan masa kita untuk buat juga, terutama di waktu malam. Tahu...kita letih selepas bekerja...nak melayan kerenah anak lagi kan.... Tapi InsyaAllah, semua tu takkan hilang begitu aje... Allah Maha Mengetahui kan.... Ada lah hikmah terbaik Allah simpan untuk kita.

Nak mencapai sesuatu yang luar biasa dalam hidup, kita kena buat yang luar biasa juga. Sebab tu, kalau kita perhatikan, banyak sangat peluang buat bisnes sekarang ni. Tapi sejauh mana kejayaannya, bergantung kepada usaha kita. Kadang-kadang, kita rasa kita da usaha sampai ntah... nak mati kot... Tapi takde apa pun.... Jangan berputus asa... bukan senang nak berjaya... Awal-awal tu kita bagai menanam benihnya. Ambil masa sikit sebelum benih tu mula bercambah dan tumbuh kan :) InsyaAllah usaha tu takkan sia-sia begitu sahaja.... Selebihnya kita berserah kepada Allah.


Bulan ni, Shaklee pun ade buat program YES (Young Entrepreneur System) untuk member-member yang baru join. Memang best sangat lah program ni sebab insentifnya lebih baik berbanding ahli-ahli yang dah lama join... Kami yang dah lama join ni pun jeles dengan peluang untuk ahli-ahli yang baru join ni tau. 

PLUS, sempena anniversary ke 100 multivitamin Vita-Lea, pendaftaran ahli baru dan dengan pembelian minimum mana-mana produk Shaklee pada bulan ini, anda akan dapat sebotol multivitamin Vita-Lea yang memang sangat best. Anda hanya perlu membayar lebih kurang RM100 untuk melayakkan anda menikmati semua ini. Jom kita ubah kehidupan kita untuk menjadi lebih baik :)

Kalau anda berminat? Hubungi saya di 012-5538628

Jom Like FB page saya: Hearty . Love . Healthy


Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley, KLCC, PNB Darby Park, Menara VSQ, Petaling Jaya dan seluruh Malaysia untuk maklumat lanjut vitamin semulajadi, pembelian vitamin Shaklee dan pendaftaran keahlian Shaklee:


NURDIANA ABDUL KUDDUS
Call/ SMS/ Whatsapp/ Telegram/ Line/ Viber: 012-5538628

Email: n_diana@yahoo.com / diana.kuddus@gmail.com

Shaklee Independent Distributor ID: 111 2978

Kind Hearty Enterprise


COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, USJ, Subang Jaya, Mid Valley, Menara VSQ @ PJ City Centre, Amcorp Mall, PNB Darby Park, KLCC


COD Hujung Minggu: Wangsa Maju, Setiawangsa, Taman Melawati, Setapak, Sri Rampai, Jelatek
Previous
Next Post »
2 Komentar