Mulakan Menabung Untuk Anak-Anak

Bahagia sungguh kak yone tengok gambar ni... 😘Tengok muka si adik yang hepiiii sangat. Main raket badminton tu... Tersenyum habis... 😁


Setiap orang pasti nak memberikan yang terbaik untuk anak-anak kan? Kita memang takkan tahu apa yang akan terjadi pada masa hadapan... Tapi kita boleh bersedia! InsyaAllah πŸ˜€

Kalau sekarang kebanyakan anak-anak yang mendapat tawaran ke universiti, secara automatik akan dapat bantuan PTPTN. Tapi pada masa hadapan, kita takkan tahu. Kalau masuk universiti awam, mungkin ok lagi... Kalau masuk private universiti, kak yone yakin habis pecah semua tabung ayam tu. Bukan muuuuurahhhhh....

Kak yone sendiri pernah melihat keluarga yang anaknya mendapat tawaran belajar ke IPTA terpaksa meminjam sana sini untuk mendaftarkan anak-anaknya kerana pada awalnya duit PTPTN tak dapat lagi. Itu pun beribu-ribu juga nak dibayar. 

Itu yang nak masuk universiti. Ni yang nak masuk darjah satu pun, beratus-ratus juga nak bayar masa orientasi anak-anak. Kalau hidup sekadar cukup-cukup, mana lagi nak cekau duit nak bayar segala keperluan ini. Tak termasuk lagi baju dan kasut sekolah yang kian mahal.

Keperluan pembelajaran anak-anak pada masa hadapan mungkin semua memerlukan laptop sendiri. Semakin canggih teknologi, semakin banyak pula keperluannya.

Jadi, mulai sekarang, simpanlah untuk tabungan pembelajaran anak-anak. Ada banyak cabang nak menyimpan ni. Boleh buka akaun Tabung Haji, SSPN malah setiap bank ada akaun untuk kanak-kanak. Pilih aje mana yang berkenan.

Pasti ada yang berimpian macam kak yone nak hantar anak-anak belajar ke Mekah dan Madinah. Jadi setiap bulan, paksa diri untuk menyimpan demi anak-anak dan jangan lupa berdoa agar semuanya baik-baik untuk anak-anak kita 😊

Kalau rasa macam susah sangat nak menyimpan untuk anak-anak sebab nak menyimpan untuk diri sendiri pun sukar, apa kata join kak yone berbisnes Shaklee.

Korang tau tak, bisnes Shaklee ni, ramai surihati suami yang join untuk mendapatkan pendapatan dalam membantu keluarga. Ada juga yang bekerja kilang, yang suaminya driver, memang ramai sangat orang daripada pelbagai latar belakang. Dulu mereka pun tak tahu apa-apa tapi mereka sanggup belajar dan mencuba. Sekarang mereka dah jadi leader dalam bisnes ini.

Demi anak, apa salahnya kita bersusah-susah. Dari keadaan yang semakin susah, biarlah kita yang susah. Betul tak? Lagipun, dengan memberikan anak-anak pendidikan yang baik, insyaAllah, kita berusaha memberikan masa depan yang lebih baik kepada mereka. Anak-anak kitalah tunjang agama dan negara pada masa depan.


Jadi usah risau... Biar tak tahu sekarang. Once kaki dah melangkah masuk, kami akan tunjukkan caranya. Yang penting semangat nak berbisnes tu kuat dan hati kental.

Apa tunggu lagi... Jom join kak yone sekarang πŸ˜€

Rakan Shaklee anda

#TsunamiShaklee
#9Gemilang
Previous
Next Post »
0 Komentar