Berbahayakah paraben?

Tadi apabila melihat pelbagai jenis mandian gel yang terdapat di rumah, tiba-tiba dalam kepala ni terfikir pasal paraben. Mesti korang perasan kalau tengok kandungan dalam mandian yang tertulis methylparaben ke, atau apa-apa sahaja yang tertulis xxxxxparaben. Berbahayakah Paraben?

Banyak sebenarnya bahan-bahan seharian yang kita guna (mungkin tanpa disedari) mengandungi paraben. Pernah kak Nur terbeli mandian yang memang kandungannya tertulis paraben. Haaa lepas ni memang kena selalu tengok kandungan mandian gel yang dibeli. 

Paraben ini selalunya dikaitkan dengan kanser, terutamanya kanser payudara. Sebab penggunaan paraben ni, bukan sahaja terdapat di dalam mandian, malah di dalam kosmetik juga. Kak Nur ada terbaca, peratusan paraben yang kecil tidak akan menyebabkan apa-apa kesan yang memudaratkan.


TAPI, kalau seseorang itu menggunakan mandian yang ada paraben, alat-alat mekap yang mengandungi paraben, dan memakainya pula setiap hari, tak ke peratusan yang sedikit itu akan bertambah banyak?

Sebab itu, elakkanlah menggunakan bahan-bahan yang mengandungi paraben. Kesannya tidak dirasai sekarang. Semestinya jika dipanjangkan umur, kita nak hidup dalam keadaan yang sihat kan? 

Bagi yang mempunyai risiko yang lebih tinggi terhadap penyakit-penyakit barah atau kanser, jagalah pemakanan dan elakkan diri daripada terdedah kepada bahan-bahan yang mengandungi paraben atau agen-agen lain yang boleh menyebabkan kanser.

Kalau nak memakai mandian atau alat kosmetik yang selamat dan bersifat natural, boleh dapatkan daripada Youth Shaklee dan rangkaian Shaklee Baby yang memang bebas daripada Paraben dan penggunaan bahan-bahan kimia yang berbahaya.

Bulan November 2018 ni, promosi Youth masih ada tau. Ada tiga set promosi yang dijalankan iaitu:



Starter Set bernilai RM850

Renew and maintain set bernilai RM1,262.50

Intensive treatment and repair set bernilai RM1,675.00



Dapat free uollss

Rugi sangat kalau tak grab set ini sekarang. Ni kiranya extended promotion. Kalau habis, adoi, tak dapatlah harga macam ni. 

Satu lagi berita baik yang kak Nur nak beritahu ialah, harga-harga di atas boleh dikurangkan lagi apabila korang jadi member. Haaa so jangan risau, cepat-cepat whatsapp kak Nur di 012-5538628.

Bagi yang mencari set untuk baby yang free from Paraben dan bersifat semulajadi dan selamat, Boleh pakai Shaklee Baby pula. Yang best, bulan ni boleh beli individual item dah. Setiap individual item pulak dapat 30% diskaun. WOW sangat 😍 Set Shaklee Baby ni memang best sangat. Lembut untuk kulit baby. Tiada bauan yang menyesakkan hidung.

Set Shaklee Baby beserta harga promosi. Kalau beli satu set, dapat tuala dan beg.


Jom kita tukar cara hidup kita kepada kehidupan yang lebih sihat dan menjauhi produk-produk yang mengandungi Paraben.

Hubungi kak Nur cepat-cepat. Whatsapp je ke 012-5538628.

Hubungi saya pengedar Shaklee Shah Alam, Mid Valley,  Menara VSQ, Amcorp Mall, Jaya Shopping Centre, PJ SS14, Jaya33, Subang, USJ dan seluruh Malaysia. Untuk maklumat lanjut mengenai vitamin semulajadi dan pendaftaran keahlian Shaklee:

DIANA
ID Shaklee: 1112978
Call/ SMS/ Whatsapp: 012-5538628
Facebook Page: Hearty . Love . Healthy

COD: Lokasi penghantaran adalah di Shah Alam, Subang, USJ, PJ SS14, Menara VSQ, Amcorp Mall, Menara PKNS, Jaya Shopping Centre, Mid Valley
Previous
Next Post »
0 Komentar