Cabaran Liebster Award

Sekarang ni menjadi menjadi trend bagi Cabaran Liebster Award. 




Cabaran yang membantu blogger-blogger yang mempunyai followers kurang daripada 500. Alhamdulillah... terima kasih Ummu Aqillah kerana memilih saya. Jadi saya kena jawab soalan-soalan yang dikemukakan dalam blog Ummu Aqillah.

1.Apakan jenis telefon yang anda sedang gunakan dan berapa harganya.
Note 2.. Kalau ikut harga sekarang.. dalam RM1+++ kot.. heee..


2.Apakah makanan kegemaran anda dan apakah sejarahnya.
Banyak yang saya suka makan... mungkin Moist Chocolate cake kot. Rasanya yang bercoklat dan lembut... hmmmm... sejarahnya? Takde sejarah sangat..sebab memang dah suka akan kelazatannya.


3.Kalau anda memenangi wang tunai sebanyak RM 2 juta , apakah yang anda akan lakukan dengan wang tersebut.
Haha... pertama sekali..belanja ibu ayah saya dulu.. kemudian allocate untuk disedekahkan.. selebihnya adalah untuk pelaburan.


4.Hidup anda bergantung kepada.....??
Hidup dan matiku....hanya kepada Allah...


5.Apakah nama sahabat baik anda dan adakah kamu menyayanginya? Berikan sebab.
Saya ada ramai sahabat-sahabat dan saya sayang semua sahabat-sahabat saya... Kerana mereka menunjukkan contoh dan sifat yang baik untuk saya ikuti.


6.Anda mempunyai hobi pelik? Nyatakan.
Setakat ni tak ada.. hobi biasa-biasa aje.. :)


7.Adakah anda meminati Korea?? Nyatakan.
Saya tidak minat. Mungkin suatu masa nanti, saya akan menjejak kaki ke sana... tapi untuk mengfollow drama-drama korea.. saya cuba untuk tidak terjebak :)


8.Berikan saya 2 fakta tentang diri anda.
1. Saya apabila buat sesuatu kerja, saya akan pastikan ia perfect.
2. Saya suka kucing.


9.Apakah benda yang paling anda sayang.
Benda apakah?? Saya sayang semua... heeee..


10.Jikalau muka anda ditumbuhi jerawat, apakah yang anda akan lakukan?
Sabar dulu.. biar jerawat itu bermaharajalela.. bila da tiba masa untuk dipicit, selamatlah ia...hahaha..


11.Apakah perkara yang pertama yang anda akan lakukan sekiranya anda memenangi sesebuah pertandingan sukan.
Saya akan menjerit yeay!!!! dan melompat kegembiraan :)


Tamat sudah soalan-soalan yang harus saya jawab daripada blog Ummu Aqillah. Lepas ini, saya akan memilih 11 lagi blogger yang mempunyai follower yang kurang daripada 500. 

Jom kita sokong sama sendiri dengan follow blogger sama-sama. Saya follow anda, anda follow saya :) Anda hanya perlu klik button "follow" di sebelah kanan page saya (Google Badge).

Yang terpilih ialah:

1.Yong Osman



4.Saidatul Atiqa





7.Eyka DS






Soalan-soalannya ialah:

1. Dimanakah tempat yang paling menenangkan bagi anda?
2. Apakah binatang kesayangan anda?
3. Apakah perkara yang terlintas di fikiran anda yang akan membuatkan anda tersenyum?
4. Adakah anda seorang kaki gadget? Apakah gadget yang paling anda suka guna?
5. Berapakah umur anda sekarang? 
6. Adakah anda berasa anda seorang yang matang? Kenapa?
7. Di manakah tempat atau negara yang paling jauh pernah anda pergi?
8. Di manakah tempat yang anda impikan untuk pergi?
9. Apakah waktu bekerja anda sekarang?
10. Pukul berapakah anda selalu tidur?
11. Pukul berapakah anda akan bangun setiap hari?

Selamat menjawab soalan :)
Previous
Next Post »
2 Komentar
avatar

Kita tag awak untuk liebster award...jom jawab

http://hanamarsom.blogspot.com/2014/09/liebster-award.html

Balas
avatar

Salam Hana.. trima kasih.. nanti saya jengah blog hana.. :)

Balas